Kung Fu - Reisverslag uit Luoyang, China van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu Kung Fu - Reisverslag uit Luoyang, China van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

Kung Fu

Door: robinericklex

11 Augustus 2010 | China, Luoyang

Bij het vertrek uit het hotel regent het! Gelukkig duurt dat niet zo lang, maar het blijft heiig, waardoor het zicht beperkt is. We hebben geluk want de afgelopen dagen heeft het heel veel geregend en waren de straten steeds een paar uur ondergelopen. Daar hebben we nu geen last meer van. Vandaag zijn we naar de Shaolin Tempel geweest. Dit is een beroemde tempel waar een bijzondere vorm van kung fu is ontstaan. In de omgeving van de tempel zijn wel 100 kung fu scholen, waaronder de beste van China. We beginnen met een wandeling door het Pagode bos. Dit is de begraafplaats van de belangrijkste Kung Fu meesters. Daarna wandelen we door het (weer drukke) tempelterrein. Het is er wederom prachtig. We steken wat wierook aan en verder worden de kinderen belaagd door de Chinezen. Ze willen steeds met ze op de foto. Rick vindt het prima en Lex is er intussen ook een beetje aan gewend en laat het gebeuren. Soms zijn ze erg opdringerig en vandaag trok een vrouw Lex met twee handen aan zijn arm mee…. Dat vond hij duidelijk te ver gaan….
Toen kwam de Kung Fu show. Daar leerde ik Rob ineens van een heel andere kant kennen! Hij werd uit het publiek gehaald en moest de Kung FU bewegingen (geïnspireerd op dieren) na doen. Hij moest o.a. de beweging genaamd de Frog nadoen. De Chinezen werden er enorm enthousiast van en klapten en juichten luid voor hem!! Zó niet zijn ding, maar hij deed wel heel goed mee en het ging echt prima. Als ik het niet had gezien had ik het niet geloofd, maar het staat op film dus als je twijfelt….
Na de lunch gingen we naar een Kung Fu school met 6000 (waarvan 600 meiden) studenten vanaf 4 jaar. Overal waar je keek waren ze in hetzelfde uniform aan het oefenen. Prachtig gezicht. Toen kregen de jongens hun Kung Fu les. De studenten laten het allemaal heel makkelijk lijken, maar hier bleek dat dat toch flink tegenviel (vooral in deze klamme hitte). Maar ze deden het goed. Het verschil in discipline tussen ons Nederlanders en de Chinezen is wel enorm groot.
We zijn nu in het hotel waar de jongens lekker even kunnen zwemmen. Daar waren we gewoon nog niet aan toe gekomen….

• 11 Augustus 2010 - 17:01

Margita:

Wat leuk om alles te zien,jullie maken van alles mee en dat Rob voor so veel mesen op de podium staat,egt stuur.veel lefs oma Margita