Uxmal tempel en Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu Uxmal tempel en Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

Uxmal tempel en Campeche

Door: robinericklex

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

24 Juli 2011 | Mexico, Campeche

24 juli Uxmal, Campeche.
We bezoeken de tempels van Uxmal. Het is prachtig weer maar erg warm en benauwd. Veel van de gebouwen zijn gerestaureerd en zien er echt prachtig uit. We mogen op een tweetal tempels omhoog klimmen langs de enorme trappen. Het uitzicht is echt adembenemend. Miquel vertelt weer van alles, het is teveel om allemaal te onthouden, maar maakt het wel bijzonder interessant.
Voordat we naar Uxmal gingen hebben we in een traditioneel Maya restaurant ons eten voor de lunch besteld. Nu gaan we daar eten. We starten met smaakvolle soep gevold door heerlijk malse kip. De kip is bereidt in zg pip, dit is een oven (ijzeren box) op heten kolen in gat in de grond met een vuur erop. Bij het restaurant verkopen ze ook kunst. Het zijn mooie dingen, maar we kopen toch niets. We rijden verder naar Campeche. Ik voel me niet zo lekker en probeer wat te slapen. ’s Avonds lopen we door het stadje. We zijn de enige, want het regent en onweert. Het is wel een leuk centrum met gekleurde huisjes en vier poorten als ingang tot het centrum. Ik ga terug naar het hotel omdat ik me echt niet lekker voel en enorme buikpijn heb (was het de kip??). Miquel loopt stad en land af en brengt me pepto bismal, maar het lijkt niet echt te werken. Rob gaat met de jongens bij Burger King wat eten. We gaan vroeg slapen.