Xpujil - Reisverslag uit Xpujil, Mexico van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu Xpujil - Reisverslag uit Xpujil, Mexico van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

Xpujil

Door: robinericklex

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

01 Augustus 2011 | Mexico, Xpujil

Vandaag hebben we echt een lange rit achter de rug. Onderweg zien we wel veel vogels en hier en daar een Caballero op paard. We hebben geluk dat dit een redelijk rechte weg is en we na 5 uur dus redelijk fit in Xpujil aankomen. We besluiten daarom eerst te gaan lunchen in het dorp, voordat we naar het hotel gaan. In het restaurant hangen foto’s van de plaatselijke archeologische plekken in de buurt. Dat ziet er best mooi uit dus besluiten we daar ook een kijkje te gaan nemen. We hebben keuze uit verschillende plekken en we kiezen de grootste: Becán. We worden bij binnenkomst begroet door een hele horde muggen, dus de deet in mijn tas komt goed van pas. Het is hier veel minder toeristisch dan in Palenque en in Chichen Itza, geen enkel stalletje met verkoopwaar te bekennen. Wel twee kinderen die vragen of ze ons rond mogen leiden en om de nieuwste vondst op het terrein te laten zien. Miquel geeft ze na afloop een fooi… Rick en Lex klimmen de meeste tempels op. Ik klim alleen op de hoogste samen met hen. Het is een hele klim, maar we worden beloond met een prachtig uitzicht. We blijken echt midden in de jungle te zitten en zover je kunt kijken is het groen in de omgeving. Daarna gaan we naar het hotel. Het blijkt een heerlijk hotel te zijn en het eerste wat Rick en Lex doen is het zwembad induiken. Heerlijk. In het zwembad zijn veel Italianen, maar nadat zij vertrekken, is het heerlijk rustig aan het zwembad.