16 juli 2013 Arequipa: wild water raften - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 16 juli 2013 Arequipa: wild water raften - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

16 juli 2013 Arequipa: wild water raften

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

20 Juli 2013 | Peru, Arequipa

Heerlijk geslapen, maar ontzettend vroeg wakker…. We ontbijten om 7:00 met heerlijk vers fruit en verse sappen en redelijk lekkere broodjes met ham en kaas. Dan gaat het avontuur beginnen! Rick, Lex en ik gaan wild water rafting met de rest van de groep. Rob en Monique blijven in Arequipa en lopen samen naar de markt en door het centrum. Wij gaan met zijn vijven (met Marese en Renske) in een boot met een gids erbij stroomafwaarts de Chili rivier af. De scenery is echt top en we hebben ook nog eens prachtig weer. Het gaat ons heel goed af en we hebben veel plezier van alle rapids en het eerste stuk gaan we echt als een speer. Totdat we omkiepen…., waar we allemaal van schrikken. Rick komt even onder de boot, niet zijn favoriete plek dus, ik ben Lex even kwijt (die al weer vrolijk lachend bij andere in de boot blijkt te zitten) en Renske gaat onder water onder een rots door en wil eigenlijk niet meer verder. Gelukkig komen we met de schrik vrij en we gaan (incl Renske) een beetje beduusd verder. Als we een volgende stevige rapid (klasse 4) voorbij lopen om daarna weer het water in te gaan, wordt de sfeer al wat beter en de laatste rapid gaan we al weer luid lachend en genietend af!! Voor Rick hoeft het niet echt meer, maar ik vond het geweldig en ook Lex vond het voor herhaling vatbaar!!

Bij het hotel vieren we de verjaardag van Marese met taart. Altijd gezellig als er iemand op vakantie jaris is. ’s Middags gaan we naar het Santa Catalina klooster, waar nonnen van rijke komaf fulltime woonden en niet naar buiten mochten. Het blijkt een prachtig klooster er is enorm veel te zien, eigenlijk een klein stadje op zich met kleurrijke gebouwen, straatjes genaamd naar Spaanse steden en pleintjes en patio’s met een prachtig uitzicht over Arequipa en de omringende bergen. We krijgen een rondleiding en de verhalen bij de beelden blijken het nog wat leuker te maken.

Daarna gaan we naar het restaurant waar ze heerlijk Apaca vlees klaarmaken. Onderweg komen we nog een processie tegen, indrukwekkend om te zien. Een groot beeld van Maria wordt op een plateau door de straten gedragen, omringt door soldaten uit het leger en de marine en andere gelovige mannen in paarse kledij en vrouwen gekleed in het zwart die wierrook o.i.d. aan het verbranden zijn. We lopen naar het plein met het plan om een groepsfoto te maken terwijl we omringt worden door duiven die uit onze handen zullen eten. Het plan mislukt grandioos, we staan als een stel gekken met zaad op ons hand op het plein voor de foto te poseren en geen duif die dicht bij ons in de buurt komt! Het moet er enorm stom uitgezien hebben, maar gelukkig konden we er zelf enorm mee lachen…
Gauw naar het restaurant dan maar. Het eten was overheerlijk! Alle kids zaten bij elkaar aan een andere tafel en kregen een slabber om! Daar moesten we zó om lachen, maar toen de volwassenen daarna eten kregen, bleken wij er ook een om te krijgen…. Toen kwamen we helemaal niet meer bij. Helaas was Lex niet lekker en bracht Rob hem maar snel naar huis, waar hij zowat meteen in slaap viel. Terug in het hotel werden de door de Adventure crew gemaakte foto’s en film gebracht van het raften. Zo leuk om te zien! Ik heb ze natuurlijk allemaal gekocht (needless to say).