23 juli 2013 Onderweg naar Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 23 juli 2013 Onderweg naar Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

23 juli 2013 Onderweg naar Quito

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

24 Juli 2013 | Ecuador, Quito

Heerlijk geslapen en geen last van mijn kies. Maar het is toch een teleurstelling als ik in de spiegel kijk en nog steeds overduidelijk een hele dikke wang heb. Beetje naïef ook om te denken dat het met een dag weer weg was, maar ik hoopte stiekem toch van wel…. Vandaag is een dagje vol vluchten. We vliegen eerst naar Lima en vervolgens is het de bedoeling dat we naar Quito gaan. Echter vlak voordat de wielen de landingsbaan raken, maakt de piloot een doorstart omdat er teveel wind stond. Het voelde ook echt niet goed al die luchtzakken en schommelingen op weg naar beneden, dus het zal echt niet voor niets zijn geweest. Wij dachten dat hij het gewoon nog een keer zou proberen, maar nee, vrijwel meteen nemen ze het besluit (we worden alleen in het Spaans ingelicht) dat we gaan landen op Cali in Colombia! Toch nog wel een klein uurtje vliegen van Quito vandaan… We landen en moeten uitstappen en krijgen verder geen informatie, geen eten en geen drinken. Lekker is dat. Wel hebben we WiFi op het vliegveld, dus geen geklaag van de kinderen! Rond half zes kunnen we dan toch naar Quito. We zijn dus nog wel de hele dag onderweg geweest zo. Gelukkig ziet het verlichte Quito er in het donker vanuit het vliegtuig echt spectaculair uit! Als traktatie voor de kinderen stoppen we bij een McDonalds. Blije gezichten alom!!
Bij het hotel staan er op de hoek een aantal zeer schaars geklede hoertjes te tippelen. Het blijkt zo wel een heel educatieve kinderreis te worden: coca bladeren kauwen, hoertjes in de straat….. zo was het toch eigenlijk niet bedoeld! Maar de kids giechelen wat en gaan over tot de orde van de dag. Niet zo interessant dus.