Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

17 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

Hanoi 17 juli
Zodra we uit het vliegtuig stappen herkennen we de onmiskenbare geuren, klamme warmte en geluiden van Azia. Heel indrukwekkend! Wat was het een lange vlucht. 12 uur naar Singapore, paar uur wachten (genietend van de gratis 80 Singapore vlieghaven dollars die we van Singapore Airlines hebben gekregen om de transfer te overbruggen) en vervolgens weer 2,5 uur vliegen naar Hanoi. De groep bestaat uit 6 (wij en een moeder en 15 jarige zoon uit Waalre. Het wordt een Brabants reisje.... Dat komt helemaal goed. We gaan naar het hotel en na een snelle douche, direct door naar de lokale broodjes bar, waar ze volgens onze gids de beste broodjes van Hanoi verkopen. De eerste Club Sandwich en het eerste pilsje is al weer binnen. Buiten stortregent het. Een voorbode van de aankomende cycloon, die ons programma de komende dagen wel een beetje in de war gaat sturen (dat was het eerste nieuws dat we van de gids kregen). Gelukkig gaat veiligheid voor alles natuurlijk.
We maken een tocht van een uurtje door de oude drukke stad van Hanoi op Cyclo's (Vietnamese Riksja's). We worden overspoeld door alle geluiden overstemd door de toeterende auto's en scooters en al die verschillende geuren. Ieder straatje lijkt zijn eigen thema te hebben. Eentje met allemaal lampionnen, eentje met allemaal ijzerwaren, eentje met allemaal kruiden, bamboe enzovoort. Het verkeer beweegt organisch en ogenschijnlijk chaotisch feilloos langs en om elkaar heen. Oversteken is echt lef hebben hier, maar zolang je goed kijkt (en niet stil gaat staan midden op de weg), gaat het verkeer vanzelf langs je heen al dan niet luid toeterend). Inmiddels zijn we helemaal op. Niet alleen van al die indrukken, maar we zijn nu al zo'n anderhalve dag op. Vanavond gaan we eerst nog eten, maar als het aan mij ligt zou ik nu wel willen gaan pitten. Rob ook, te beoordelen naar de snurk geluiden die hij hier naast mij liggend produceert.

• 17 Juli 2014 - 13:15

Christ En Marij:

Ziet er goed uit,jammer van 't weer.
    Geniet maar van al die indrukken.
    Liefs uit Eindhoven

• 17 Juli 2014 - 13:17

Rob Ine Rick Lex :

Dat heb je snel gezien. Ik ben het zowat nog aan het typen. haha. Zoals je ziet alles gaat goed. Het belooft een prachtige reis te worden!

• 17 Juli 2014 - 13:52

Frank Brouwer:

Ja de (mij ook) bekende georganiseerde chaos!! Oversteken: begin gewoon te lopen ook al is het druk. Een tempo aanhouden en blijf in een rechtlijn lopen. Vooral niet stoppen!! :-)
    Het gaat een mooie trip worden dat weet ik zeker! Geniet er van!!

• 17 Juli 2014 - 18:42

Jan:

Slaap maar even lekker bij tijdens de cycloon, dan kan daarna het echte genieten beginnen. Veel plezier daar.