10 augustus 2014 Singapore. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 10 augustus 2014 Singapore. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

10 augustus 2014 Singapore.

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

10 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

We blijken gisteren een vuurwerkspektakel in de baai te hebben gemist, welke we nu op het nieuws zien. Gelukkig vonden de jongens de Night Safari wel leuk. haha. We gaan later ontbijten dan gisteren, maar ook nu blijkt het weer druk en blijkt het echt wel even te duren voordat we een plek vinden en er borden en bestek is. Ondanks de teleurstellende service, hebben we toch wel lekker gegeten. Na het ontbijt gaan we nog even terug naar de kamer om op ons gemak te pakken en gaan we even naar de 22e verdieping om van het uitzicht te genieten. We kijken zo over de stad heen. We liggen prachtig centraal met uitzicht over de baai voor het hotel en de stad achter het hotel. We gaan uitchecken bij de receptie waar vriendelijk service niet mogelijk lijkt, de rekening is nog iets hoger dan verwacht door tax en service charges en een ' hope you enjoyed your stay' kan er blijkbaar niet af. We laten onze koffers in de opslag van het hotel en lopen naar de bushalte. Met de SA bus rijden we nog een keer de stad door en stappen uit bij de 165 meter hoge Singapore Flyer (grootste reuzenrad ter wereld). We krijgen gratis toegang met de vouchers die we van Singapore Airline hebben gekregen. De cabines zijn groot als een bus, waar je kunt zitten of vrij in rond kunt lopen. Het rad gaat langzaam rond en het uitzicht is geweldig. We gaan eten in de foodcourt bij de flyer, waar het eten niet duur en ook nog lekker is. Lex en ik nemen eend en Rob en Rick gaan voor de spiesjes met vlees en vis. Onverwacht leuke plek om te eten. We nemen een stukje verderop een ijsje na met heerlijk verschillende smaken. We nemen uitgebreid de tijd om elkaars keuzes te proeven.... Dan zijn we uren daarna zoet met een fikse wandeling door de Bay gardens (courtesy of SA). In twee grote conservatories zijn een bloemenhal en een plantenhal met waterval aan gelegd. In het groen buiten is een Supertree Grove aangelegd met een skywalk van de ene naar de andere toetervormige kunstboom. Na die wandeling door dit park blijkt dat warmte ons nekt en we allemaal last hebben van zere voeten. We besluiten naar de bushalte te lopen om naar het opstap plek te gaan voor een rondvaart over de rivier. De bus komt maar niet, dus besluiten we verse sappen te gaan drinken bij een foodcourt die bij de halte ligt. Heerlijk verfrissend. We wachten daarna nog even op de bus, die maar niet wil komen en besluiten de rondvaart te skippen en wat te gaan eten. We zijn allemaal moe. We lopen door een mall waar we tot onze verbazing geen leuke restaurantjes vinden. Uiteindelijk lopen we eerst langs het water en dan door het parkje (waar allemaal groepjes jongeren liggen te chillen en hier en daar muziek wordt gemaakt) terug naar het hotel. We zijn zo moe en verhit dat we afspreken bij het eerste de beste restaurant te gaan zitten. Dat blijkt een McDonalds te zijn met heerlijke airconditioning en heerlijke verse smoothies. We komen een beetje bij. Inmiddels is het al vrij laat en lopen we terug naar het hotel waar we de voeten even omhoog leggen in de lobby. We kleden ons om en ik neem nog een douche bij het zwembad terwijl we op de 20:10 transfer naar het vliegveld wachten onder het genot van een cappuccino. Op het vliegveld shoppen we nog met de airport dollarvouchers die we nog van de heenweg hebben (Top die SA!!). Dan begint de lange vlucht naar Amsterdam om 24:00.