11 augustus Monterey - Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 11 augustus Monterey - Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

11 augustus Monterey - Pismo Beach

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Dat is lekker relaxed. Net wakker en we kunnen heerlijk een bakje koffie drinken, zonder dat we weg hoeven. We ontbijten in de camper en na het ontbijt lopen Rob en ik naar de receptie. Helaas is die niet open en we lopen even naar het strand. Hopelijk komt het door het mulle zand, maar als we de duinen opklimmen blijkt het overduidelijk dat mijn conditie niet is wat ik dacht dat het was. In mijn verdediging, de duinen zijn best hoog hier en het losse zand maak het best zwaar..... Op het strand aangekomen rol ik mijn pijpen op en loop een stukje het koude zeewater in. Natuurlijk komt er een golf die ervoor zorgt dat mijn pijpen toch nat worden... We wandelen een klein half uurtje en dat is echt lekker. Terug op de camping checken we uit (en in gezien de receptie gisteren al dicht was) en rijden naar Monterey. Volgens de receptioniste was de parkeerplaats voor RV’s bij de Wharf niet te missen. Helaas rijden wij het onbedoeld voorbij, maar na een rondje door Monterey eindigen we toch bij Fishermans Wharf. De ‘ Park-attendent’ gaf aan dat onze RV te groot was om daar te parkeren. Na wat gediscussieer, liet hij ons toch maar het terrein op rijden, gezien er verder nergens was waar we wel konden parkeren. Heel aardig natuurlijk. Bij het parkeren snapte ik wat hij bedoelde, de camper paste met geen mogelijkheid in het RV vak. Vergeleken met de ander Campers op de camping was die van ons niet eens zo groot! We lopen door het park langs kust en door het dorp naar het ‘ Bay Aquarium’. Het dorp ziet er echt schattig uit met van die prachtige uithangborden bij de winkels. Ook zien we zeehonden op de rotsen in de zee liggen en wat verder weg zien we een zeeotter zwemmen. Overal zijn meeuwen en pelikanen. We waren nog niet eens bij het Aquarium. Daar zag het er helemaal goed uit. Allerlei soorten en maten vissen, koraal, zeeplanten, otters en pinguïns. De aquaria zijn top, we kunnen de vissen goed zien! Vooral de kwallen en het koraal (met Nemo en Dori!) zien er prachtig kleurrijk uit. We zien enorme hoeveelheden sardientjes tegen de stroom in zwemmen. Prachtig gezicht al die zilverkleurige visjes met open bekjes. Als we er genoeg van hebben wandelen we weer terug naar de camper en rijden we de 17 mile drive (of zoals de navigatiesysteem het zegt: zeventien miel dokter). Het is een prachtig tochtje langs sjieke dure huizen, golfbanen en ‘Vista points” aan de kust en in de bossen. Bij het eerst de beste Vista punt gaan we lunchen, ondanks dat er weinig Vista is. Het gebakken ei smaakt er niet minder door. De volgende Vista punten zijn veel indrukwekkender. Het is echt een prachtig rondje.
Vervolgens rijden we via de toeristenroute scenic highway California 1 South (of volgens de navigatie “een soet”) naar de volgende camping. De route brengt ons langs de big Sur met een hele mooie kustlijn. Heel indrukwekkende prachtige route, maar wel intensief met alle bochten door het bergachtige landschap. We doen er een stuk langer over dan we dachten. Rond half zeven zijn we op de camping. Weer is de receptie gesloten en hangt er een briefje voor ons klaar. We gaan even boodschappen doen, maar zijn zeer teleurgesteld met de Walmarkt hier. In tegenstelling tot de vorige winkel hebben ze hier geen vers brood, verse groenten en kunnen we de spullen die we zoeken niet vinden. We besluiten pizza te gaan eten in de dichtstbijzijnde pizzeria. Het duurt best lang voordat we (allemaal om de beurt) ons eten krijgen, maar het smaakt prima. Rond 22:00 zijn we terug op de camping en zijn de bedden weer geïnstalleerd. Dat ging een stuk vlotter dan gisteren.