15 augustus Lake Havasu - Grand Canyon NP - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 15 augustus Lake Havasu - Grand Canyon NP - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

15 augustus Lake Havasu - Grand Canyon NP

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Het is vannacht zowat niet afgekoeld en ondanks dat het vroeg in de morgen is, is het nog echt heel warm buiten. We vertrekken om 8:00 al bij de camping en gaan naar Safeway Supermarkt. Wat mij betreft de fijnste winkel waar we zijn geweest sinds we hier zijn. Eindelijk een fatsoenlijke sectie met verse groenten en fruit. Alles wat we bij de andere winkels niet vonden, vinden we hier. Zelfs verse sushi! Die nemen we mee voor de lunch. We rijden naar Kingman en vanaf daar rijden we een stuk ‘Route 66’ tot Seligman. De route zelf wijkt qua uitzicht niet veel af van de rest van de stukken snelweg die we tot nu toe gezien hebben, maar de dorpjes waar we door rijden, zijn helemaal ingericht op de ‘Historic Route 66’. Allemaal oude Amerikaanse auto’s, oude benzine pompen, klassieke uithangborden, souvenir winkels en veel referenties naar de film ‘Cars’. Onderweg zien we een koffieshop / benzine station welke helemaal in de authentieke stijl ingericht is. Net op het moment dat ik in mijn boek ga kijken wat er allemaal te zien is langs deze route, daardoor zouden we het bijna gemist hebben.... Gelukkig is de temperatuur in deze regio stukken beter. Dat scheelt wel zo’n 15 graden met gisteren. Dat merken we goed als we door het kleine dorp Seligman lopen (na de sushi). In de middag komen we aan bij het Grand Canyon National park. We staan op een prachtige camping in het park, met een heerlijk beschutte plek tussen de bomen (naast de camper een perfecte plek voor mijn hangmat!). We nemen de shuttle bus naar het Grand Canyon visitor centre en lopen vanaf daar naar de ‘rim’ bij Mathers Point. Daar hebben we een prachtig uitzicht over de canyon. Het is wel druk langs het hele stuk, maar oh zo de moeite waard. Ik kan niet wachten totdat we morgen over de canyon heen vliegen! Na een korte wandeling nemen we de shuttle weer terug naar de camping. We eten lekker buiten in de schaduw van de bomen en ik lig even te relaxen in de hangmat. Wat is dat heerlijk. We spelen buiten nog een spelletje totdat het te donker is om de kaarten nog goed te kunnen lezen. Morgen is het weer vroeg dag. Om 7:45 moeten we al op het vliegveld zijn.