23 augustus Bryce Canyon NP - Zion NP - Reisverslag uit Watchman Residential Area, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 23 augustus Bryce Canyon NP - Zion NP - Reisverslag uit Watchman Residential Area, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

23 augustus Bryce Canyon NP - Zion NP

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

23 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Watchman Residential Area

Vandaag hebben we alle tijd. Het is niet zo heel erg ver rijden naar Zion National Park. We ontbijten op ons gemak lekker buiten. Het is nog een beetje fris, maar wel droog. Het weer wordt lekkerder naar mate we dichter bij Zion komen. Het eerste deel van de trip is heel groen en later zien we weer bergen. Onze camping ligt in het park en om daar te komen rijden we over een scenic stukje weg met twee tunnels aan de westkant van het park. De tweede tunnel moeten we blijkbaar onder begeleiding door, omdat daar met Campers geen verkeer in beide richtingen in past. De scenery is weer prachtig en weer anders dan alle andere parken. Ik blijf hier van de ene verbazing in de andere vallen. Sommige bergen hebben hier een blokjes motief, een soort natuurlijke kunst.
Tegen de middag komen we op de camping aan, welke prachtig tussen de bergen en aan een rivier ligt. We krijgen een prachtig en ruim plekje pal aan de rivier met een vuurpit. Ik kan er niet over uit hoe mooi het is. Rob en ik lopen langs de rivier af naar de rand van het park waar de winkels en restaurants zijn. We zien een pub met een veelbelovende menu kaart en besluiten de jongens te gaan halen om daar te lunchen, maar eerst doen we nog wat boodschappen. Niet te geloven hoe duur de supermarkt hier is, maar goed we hebben wat gehaald voor vanavond en morgenvroeg. Het is een kwartiertje of 20 minuten wandelen langs de rivier naar het restaurant, waar het eten overigens goed is. Eindelijk een restaurant waar ook groenten bij de standaard maaltijd geserveerd wordt. De rest van de middag hangen we een beetje rond bij de camper. Ik heb mijn plekje in de hangmat weer gevonden en lees mijn boek bij het geluid van de rivier. Hoe idyllisch is dat! ’s Avonds maken we een kampvuur, iets wat ik de hele vakantie al wil doen. We hebben vanmiddag worstjes en marshmallows gehaald om te roosteren. Rob en ik laten eerst om de beurt ons worstje in het vuur vallen, daarna we verbranden de eerste marshmallows volledig en dan begint het ook nog te regenen. Allemaal iets minder romantisch dan ik me had voorgesteld, maar we houden vol. Uiteindelijk is het droog en roosteren we de marshmallows zoals het hoort, zodat ze heerlijk smaken (maar waarmee je wel moet uitkijken dat je er niet teveel eet zodat je misselijk wordt). Als het donker wordt gaan de mannen naar binnen, maar ik blijf bij het vuurtje zitten totdat het uit gaat en het echt een beetje fris wordt en de eerste druppels al weer vallen. In de verte zien we de bliksem en horen we onweer, maar verder is er voornamelijk het geluid van de rivier. Prachtige plek dit, blij dat we hier twee nachten blijven. Wat een heerlijk relaxte dag.