31 augustus Greenbrae - San Francisco - A'dam - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 31 augustus Greenbrae - San Francisco - A'dam - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

31 augustus Greenbrae - San Francisco - A'dam

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

01 September 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

We staan vroeg op en rijden, na het afbreken van de bedden, meteen naar Road Bear. Onderweg rammelt de magnetron harder dan ooit en verwonderen we ons weer over de slechte kwaliteit van het wegdek rond San Francisco. Benieuwd of die magnetron nog gevolgen heeft bij het inleveren. We zijn er sneller dan verwacht. We krijgen instructies waar we de handdoeken, campingstoelen en lakens moeten laten en ‘onze’ RV wordt helemaal nagelopen. We zetten onze ongebruikte boodschappen in kasten waar de nieuwe verhuurders ze uit mogen halen, zoals wij dat ook hebben gedaan bij het ophalen van de RV. Heel even moeten we wachten, maar omdat wij niet veel tijd over hebben om toch op tijd op het vliegveld te zijn, worden wij als eerste geholpen. Blijkt dat de stroom in heel de wijk is uitgevallen en dat ze gebruik moeten maken van de generator van een van de RV’s om de computer te kunnen gebruiken. Handig dus, een parkeerplaats vol met RV’s met generators. Tot onze opluchting wordt bevestigd dat we geen schade aan de RV hebben en krijgen we daarna een lift naar het BART metro station. Het is 10 dollar per persoon naar het vliegveld, dus we waarderen de kaartjes van de vorige BART trip op, gaan door de poortjes en stappen in. Het is bijzonder druk en het eerste stuk moeten we staan, samen met een heleboel andere reizigers. We hoeven maar 1 keer over te stappen. Dat gaat bijna goed. We stappen op de juiste lijn, alleen de verkeerde kant op (!?). Dus volgend station stappen we weer uit om wel de goede kant op te gaan. Gelukkig zijn we ruim op tijd. We checken zelf in, geven daarna de bagage af en gaan door alle controles met lange rijen, drugscontrole door een hond (die drie keer langs loopt), schoenen uit, alle electronica uit de tas en personeel die je allesbehalve vriendelijk aankijkt en toespreekt. Daarna gaan we pas ontbijten. Het is inmiddels al rond bijna 12:00 dus we hebben wel trek. We delen onze ontbijt keuzes met elkaar, zodat iedereen alles kan proeven en gaan dan naar de gate waar we voor het laatst gebruik maken van ons Amerikaans telefoon abonnement. Bij het instappen kunnen we even onze stoelen niet vinden. Die blijken een beetje verstopt tegen een tussenmuur te staan, waardoor ze dus ook niet naar achteren kunnen. Het plan was om deze nachtvlucht te slapen, maar daar komt dus niet veel van. We kijken een reeks films en eten de maaltijden die beter zijn dan de gemiddelde vliegtuigmaaltijden. We landen iets eerder dan verwacht in Amsterdam en nemen de shuttle naar het hotel waar we de auto oppikken. Een dik uur later zijn we thuis, waar bloemen op tafel staan, vers drinken en eten in de koelkast en lekker brood op de aanrecht ligt met dank aan pa en ma. Nu nog wakker blijven tot vanavond! Dat is nog een hele uitdaging. Gelukkig hebben we afleiding: pa en ma komen even langs, we doen alle was in een ruk door, we halen nog wat boodschappen en gaan ter afsluiting van de vakantie lekker sushi eten in de stad. Het is avond als we doodmoe op de bank ploffen om tijdens de film meermalen in slaap te vallen. Dat wordt nog wat de rest van de week..... Gelukkig kijken we terug op een prachtige rondreis!!!