30 april 2017 La Fortuna – Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 30 april 2017 La Fortuna – Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

30 april 2017 La Fortuna – Sarapiqui

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

30 April 2017 | Costa Rica, Sarapiquí

Vanmorgen wordt er weer een lekker ei voor ons gebakken en kunnen we heerlijk vers fruit en allerlei dingen van het koud of warm buffet nemen. Naast het restaurant hebben ze allerlei eten voor de vogels gelegd en in de boom gehangen, dus er zijn volop vogels aan het eten. We blijven lekker de hele morgen bij het zwembad. Rob en ik lopen nog de trail op het hotelterrein, wat een leuke verrassing blijkt te zijn. Het is een korte trail van 20 minuten en brengt ons bergafwaarts naar een mooie waterstroom. We zien allerlei mooie bloemen en aan het begin is een ananasveldje. Natuurlijk vliegen de vogels af en aan. We zien een prachtige zwart rode, maar die krijg ik niet goed voor mijn camera. We nemen nog een duik en gaan dan op pad naar Sarapiqui (Tirimbina Biological Reserve). Het is echt druk op de weg, gelukkig is het niet erg ver. We komen in de middag bij het hotel (nadat we eerst een stukje verkeerd zijn gereden) en gaan meteen lunchen op het complex. De kamers hebben een hostel sfeer met een sterke lamp en naast het tweepersoonsbed een stapelbed en stellages waar je je spullen op kwijt kunt. De jongens vinden het allang goed, want er is goede wifi. Rob en ik maken een van de wandelingen op het Tirimbina Biological Reserve. Het is een mooie wandeling welke begint met een hangbrug tussen de bomen en over de sterk stromende brede rivier. Dan lopen we een trail van ongeveer 40 minuten, inclusief een lange spanbrug over de toppen van de bomen. We hebben instructies om voor 17:00 uur terug te zijn, omdat het niet veilig zou zijn in het donker. Rob heeft een lampje meegenomen, maar die is niet zo sterk als de lampjes die we gisteren hadden. Hij spot echter wel een bleu jeans kikkertje! We zien verder niet veel dieren, maar het is echt een mooie wandeling. We nemen ook diner in het restaurant, ondanks dat de steak van vanmiddag wat tegen viel. De Club Sandwich smaakt echter heel goed.