3 mei 2017 Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 3 mei 2017 Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

3 mei 2017 Cahuita

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

03 Mei 2017 | Costa Rica, Cahuita

Weer worden we wakker gebruld door de apen. Wat een geluid komt er uit die beesten zeg. Na het ontbijt (wat is dat vers fruit toch heerlijk!), gaan we snorkelen. De eigenaar van onze lodge belt of het goed snorkelen zal zijn vandaag en dat zou het geval zijn. Dus hij boekt de snorkeltrip voor Rob, Lex en mij. Rick blijft bij het hotel. Ik twijfel of ik ga snorkelen, maar ik neem mijn spullen en oordoppen wel mee. We melden ons bij Fernando in Cahuita bij de bootjes bij de Marina ingang van het Cahuita National Park. Het blijkt een klein bootje te zijn waar we met een groep van 6 Fransen op gaan. Het is maar een klein stukje varen naar het koraal. Ik doe mijn oordoppen in en krijg een reddingsvest mee om op te drijven, zodat ik mijn oren niet in het water hoef te doen. Dat lukt natuurlijk niet helemaal, maar de oordoppen doen hun werk. Ik ben blij dat ik toch meegegaan ben, want we zien een heleboel vissen en ook wat koraal en het gaat goed. We blijven best lang in het water en als we er allemaal uitkomen, varen we naar het volgende stuk koraal waar er minder vissen maar mooier koraal zou zijn. Ik besluit op de boot te blijven en Lex en Rob gaan nog een rondje. Dan laten we ons afzetten aan de bovenkant van het schiereiland van het Nationaal Park, zodat we een mooie wandeling door het park kunnen maken en zo terug bij de auto uitkomen. We krijgen nog water te drinken en verse sappige ananas en meloen als we aan land zijn. Dan begint onze wandeling. We zien meteen een paar apen, maar twee Nederlandse meiden waarschuwen dat die heel brutaal zijn en al verschillende camera’s gestolen hebben, dus ik had mijn camera net in mijn tas gedaan. Later zouden er nog meer apen zijn, waar dat beter zou gaan. Daar had ik dus spijt van, want later hebben we geen apen meer gezien. Wel zien we aantal blauwe Morpho vlinders en Rob ziet een wasbeer en we zien een heleboel krabben met heel aparte schelpen, waaronder een fel blauwe. We zien ook salamandertjes en een leguaan bovenop een paal. Het is bijzonder om op een pad te lopen met aan de ene kant de Caribische zee en de andere kant jungle. Dat heb ik niet vaak zo gezien. Onderweg stoppen we om wat te drinken en voor Lex hebben we Pringles meegenomen als verrassing, omdat hij de wandeling eigenlijk niet wilde maken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob Ine Rick Lex

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 94897

Voorgaande reizen:

07 Juli 2019 - 26 Juli 2019

IJsland 2019

21 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Jordanië

21 April 2018 - 05 Mei 2018

Voorjaar in Japan

23 April 2017 - 06 Mei 2017

Costa rica

07 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camperreis USA 2016

24 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Indonesië

16 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Vietnam

13 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Op bezoek bij de Inca's in Peru en Ecuador

07 Juli 2012 - 23 Juli 2012

India

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Rondreis Mexico met kids

06 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

China met de kids

Landen bezocht: