8 augustus 2014 - Mui Ne - Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 8 augustus 2014 - Mui Ne - Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

8 augustus 2014 - Mui Ne - Singapore

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

08 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Om 4:30 zouden we gewekt worden, maar om 4:10 gaat de telefoon al. pffff. We staan op tijd bij de receptie, maar de ontbijtpakketten laten op zich wachten en er is nog discussie over een verdwenen chocoladereep uit de minibar. Uiteindelijk vertrekken we met een kwartier vertraging om 5:45 met een pakket met allerlei croissantjes en fruit voor onderweg. De chauffeur rijdt heel rustig. We stoppen bij dezelfde plek als op de heenweg en terug in Saigon rijden we nog een heel stuk door de drukke stad. Ik wordt er een beetje zenuwachtig van, het duurt langer dan verwacht. Uiteindelijk voor niks want we halen de vlucht van 12:30 met gemak. Onderweg naar Singapore krijgen we nog een maaltijd (vis met rijst of pasta met kip).
Na het invullen van de immigratiekaart gaan we redelijk soepel door de douane, hoewel er lange rijen zijn. De koffers zijn er daardoor meteen. We dachten meteen te worden opgehaald, maar blijken de papieren niet goed gelezen te hebben en we moeten eerst nog onze hotel en transfervouchers ophalen bij de Singapore stopover desk. Daar blijken we allerlei gratis toegangstickets te krijgen van Singapore Airlines!!! Top hoor. We boeken voor morgenavond vast een transfer naar de Night Zoo (toegang is gratis met de vouchers). Bij de transferbus te komen, blijken daar nog andere mensen op ons aan het wachten om te vertrekken. Wij waren gewoon nog even gaan pinnen, maar goed, niemand moppert. De skyline van Singapore is ronduit indrukwekkend. We rijden door de bay-area met uitzicht op de indrukwekkende Bay Gardens en een hotel met een soort boot erop. Wow. Ons hotel ziet er goed uit, het inchecken duurt wel lang. Eerst zijn onze kamers niet naast elkaar beschikbaar (morgen National holiday), alleen als we een upgrade betalen. Dat zou wel betekenen dat we na de upgrade ontbijt en internet inclusief hebben. (Wat? Zit er dat niet bij dan??). We betalen 100 S$ deposit (krijg je wel terug hoor) en S$200 voor de upgrade voor services die de rest van de vakantie inclusief waren, dus dat valt tegen maar alla. Hoe duurder en groter het hotel, hoe minder de inclusief service lijkt het wel. Dan blijken de kamers ook nog niet klaar, hoewel het inmiddels half zes is en ik eerlijk gezegd toe ben aan een douche. Maar goed, over een uurtje kunnen we erin, of we niet eerst kunnen gaan eten of zo. We eindigen op dringend verzoek van de jongens bij McDonalds tegenover het bekende Raffles hotel. Was ik net aan de Dong gewend, moet ik nu weer wennen aan de S$ welke 60 eurocent per dollar waard blijkt te zijn.
De kamers blijken fijn een tussendeur te hebben. Vanuit de kamer hebben we uitzicht over een groot deel van Singapore. Prachtig. De douche is heerlijk en Rob gaat met Lex eerst nog even zwemmen. Dan is het op. Morgen weer een dag.