17 augustus Grand Canyon NP - Monument Valley - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 17 augustus Grand Canyon NP - Monument Valley - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

17 augustus Grand Canyon NP - Monument Valley

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

17 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Oljato-Monument Valley

We staan heel vroeg op omdat we op tijd bij Antelope Canyon willen zijn. We rijden het park uit langs de East Rim Route. De Grand Canyon heeft nu een prachtige kleur gezien de zon net op is. We stoppen op een paar plekken en op de laatste plek zien we zelfs een prachtige regenboog over de canyon heen. We volgen de Colorado rivier helemaal tot aan Powell river. Het is een prachtige route. We stoppen bij Horse Shoe Bend. Het is pakweg 700 meter lopen, maar door de hitte en het mulle zand valt dat nog best tegen. Het uitzicht is het meer dan waard. Prachtig. We gaan snel door naar Page. Blijkt dat dit nog wel voor de tijdsgrens (Utah) ligt en we zijn dus een uur te vroeg daar (Page Arizona). We melden ons aan en gaan lunchen. We hebben zo vroeg ontbeten vanmorgen dat we allemaal trek hebben, ook al is het nog vroeg. Dan gaan we met een open busje waar we met zes man op een rij aan beide kanten van de auto zitten naar Antelope Canyon. 10 minuten over de snelweg en 10 minuten over een zandpad. We komen een beetje verwaaid aan.... De ingang is al mooi en binnen is het inderdaad nog mooier. Het is alleen best wel druk. De verschillende groepen bezoekers volgen elkaar snel op en iedereen loopt de zelfde route de grot in ook de grot uit gaat via dezelfde route terug. Om de zonlicht goed de grot in te zien vallen, gooit de Navajo gids zand omhoog, zodat je de lichtstraal mooi op de foto ziet. Ze geeft zelfs tips voor de instellingen van je fototoestel of telefoon om het beste resultaat foto te krijgen. Ze neemt ook een foto van ons met mijn telefoon en vertelt dat ze deze foto op eenzelfde wijze maakt als degene die hier van 1 (voor de kleuren versie) en 6,5 miljoen (voor een later genomen zwart wit versie waarbij leek dat er een geest op stond) aan had verdiend door de foto te verkopen aan een tijdschrift. We gaan weer terug over het hobbel zandpad in de open auto en we worden weer terug naar onze camper gebracht. We doen nog een boodschap bij Safeway en rijden dan naar de volgende camping in Monument Valley in Utah. Het is een mooie weg daar naar toe. We komen om 16:00 aan, maar hier is het dan al 17:00 (in Utah is het dus een uur later). De camping ligt bijzonder mooi tussen de rood gekleurde bergrotsen. Als we geïnstalleerd zijn, gaan Lex en Rob zwemmen in het overdekte zwembad en Rick en ik blijven bij de camper. Lekker ff niets doen. Als ze terug komen ga ik eten klaarmaken en gaan we eten in de camper. Na het eten gaan Lex en ik een stuk wandelen rond de camping en klimmen we de rotsen op. We zitten best hoog en hebben daar een mooi uitzicht over de camping. We appen Rick met de vraag of hij een foto van ons wil maken zo boven op de rotsen. We zien de zon onder gaan en de rotsen krijgen een prachtige warm oranje kleur!