19 augustus Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 19 augustus Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

19 augustus Moab

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

19 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Moab

We staan heerlijk relaxed op en ontbijten met ‘bacon and eggs’. Gisteren hebben we bij de camping receptie verschillende brochures meegenomen van dingen die we hier in de omgeving kunnen doen. We hebben een combi uitgezocht van jetboat en een jeeptocht. De receptioniste belt voor ons en zal met een kwartiertje teruggebeld worden. Terwijl we daar op wachten lopen we de camping af de straat in en eindigen bij een supermarkt om de hoek, waar we meteen maar boodschappen doen. Teruggekomen blijkt dat de tocht niet meer te boeken is. Vergelijkbare tochten blijken het dubbele te kosten. Dat wordt het dus niet. Uiteindelijk besluiten we een jeep te huren voor morgen, zodat we zelf tochtjes kunnen maken. Terwijl Lex en ik naar het zwembad vertrekken, blijven Rick en Rob bij de camper. Rick is inmiddels halverwege zijn derde boek en Rob gaat kijken welke auto we waar gaan huren. We blijven de hele morgen in het zwembad waar het helemaal niet druk is. Het water is heerlijk verkoelend. Het zwembad ligt een beetje raar met bossen, camping en bergen aan de ene kant en een benzinestation en hoofdweg aan de andere. We halen in de winkel een bal en opduik-ringen, we halen drinken en een boek bij de camper en zijn daarmee de hele morgen zoet.
We gaan laat lunchen bij de camper. Tosti’s gemaakt in een pan blijken best lekker! Als we daarna terug naar het zwembad gaan is het best druk geworden. We vinden nog wel een ligbedje en daar houden Rob en ik het tot een uur of 16:00 vol. Dan ben ik al het gespetter en de sterke zon moe en vertrek naar mijn hangmat! Lex blijft bij het zwembad met zijn nieuwe Amerikaans vrienden, waar hij later ook nog mee op Pokemon jacht gaat. Rond 18:00 gaat Rob de jeep ophalen en daarna maak ik het eten klaar. Steak met groenten. We eten de eigen gemaakte maaltijden deze week aardappelloos op verzoek van de kids. Ze hebben immers vakantie (haha daar horen aardappels blijkbaar niet bij). Na het eten gaat Lex weer zwemmen met dezelfde jochies als vanmiddag en Rick blijft bij de camper. Rob en ik gaan een tochtje maken in de jeep en eindigen in Arches National Park. Het park ligt dichtbij aan de rand van Moab en is bekend om zijn indrukwekkende rotsformaties, balancerende rotsen en een grote hoeveelheid natuurlijke ‘arches’. Het blijkt inderdaad een indrukwekkend park en we hebben ook nog geluk dat de rotsen mooi verkleuren bij de zonsondergang. Ik word er helemaal enthousiast van. Bij de autoverhuur gaven ze aan dat het park ‘Canyonlands’ mooier zou zijn en daar willen we morgen naar toe gaan, dus dat belooft nog wat.