22 augustus Bryce Canyon NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 22 augustus Bryce Canyon NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

22 augustus Bryce Canyon NP

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

22 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Het is vandaag een stuk koeler (16 graden C) . Buiten eten zit er niet in. We duiken de jassen op uit de kast en rijden naar Bryce Canyon National Park. Bij de eerste viewpoints mogen we vanwege de drukte geen RV parkeren (daarvoor kun je gebruik maken van de shuttlebus), dus we rijden door naar het achterste deel van het Park naar Rainbow Point. Vandaar lopen we de Bristlecone loop trail en gaan we naar Yovimpa Point. We zien eekhoorntjes (squirrels en chipmunks) en vanuit de auto zagen we ook al hertjes lopen. Van daaruit rijden we weer terug naar het Visitor Center en stoppen bij alle viewpoints waar we met de RV mogen parkeren. Het ene uitzicht is nog mooier dan het ander. Heel indrukwekkend. Jammer dat het niet echt zonnig is, maar het blijft prachtig. We zijn er de hele morgen mee bezig. We parkeren bij het Visitor Center om te lunchen. Het plan was om van daaruit de shuttleservice te gebruiken om de meest populaire viewpoints te bezoeken. De jongens geven aan dat ze daar niet veel trek in hebben. Dus we brengen hen en de RV terug naar de camping. Daar blijkt dat mijn telefoon spontaan opnieuw opstart en nog erger: de instellingen zijn weer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Al mijn contacten, apps en foto’s zijn weg. Daar baal ik echt stevig van. De rest van de dag wil ik ook steeds iets op mijn telefoon bekijken of opzoeken, waarna ik realiseer dat het er simpelweg niet meer opstaat. Ik gebruik dat ding echt vaker dan ik realiseerde dus. Ik installeer hem opnieuw en zet whatsapp erop en merk dat alle groepen waar ik ooit aan toe ben gevoegd getoond worden. Leeg weliswaar, maar het is iets. Gelukkig kunnen we via de telefoon van Rob bankieren en zo. Nou ja, verder niets aan te doen, dus Rob en ik nemen zoals gepland het shuttlebusje terug naar het park. Blijkt dat Bryce point gesloten is vanwege restauratie, dus we starten bij Inspiration Point, welke zijn naam zeker eer aan doet. Hoewel vanmiddag de zon nog redelijk was doorgekomen, horen en zien we het onweer steeds dichterbij komen. Eigenlijk ziet het uitzicht er hierdoor nog dramatischer uit. Wat een pracht. We lopen vandaar naar Sunset Point via de Rim trail (jeetje wat een afgrond steeds: op sommige plekken om duizelig van te worden) en gaan vervolgens naar Sunrise Point. Dan begint het te regenen en Rick appt dat het op de camping echt hoost! We lopen dus snel terug naar de bus, want die bui zal vast onze kant op komen. We halen het min of meer droog bij de camping. We besluiten naar een restaurant te lopen, niet ver van de camping vandaan. We eindigen in de “Canyon Diner” waar het eten niet echt van hoogstaande kwaliteit is. Daarna gaan we naar Ruby’s inn General Store, waar ze echt van alles blijken te hebben. Voorin zijn allerlei souvenirs, stenen in allerlei vormen en maten, kunst, kleding en boeken te verkrijgen en achterin zit een supermarkt en een camping afdeling. We blijven er nog best lang rondhangen. Het regent buiten toch. Terug in de camper hoor ik van Rob (ik kan onze mail natuurlijk niet meer zien), dat de waarbenjij.nu-site heeft gereageerd op mijn vraag waarom ik geen foto’s kan plaatsen dat ze wat hebben aangepast en dat het nou dus wel zou moeten lukken. Het is nog waar ook. Ik zet dus wat foto’s van mijn camera online. Blij dat ik de meeste foto’s daar mee heb gemaakt en maar een deel met mijn telefoon. De eerste selectie is dus al gemaakt, haha dat ging toch makkelijker dan ik dacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob Ine Rick Lex

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 94959

Voorgaande reizen:

07 Juli 2019 - 26 Juli 2019

IJsland 2019

21 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Jordanië

21 April 2018 - 05 Mei 2018

Voorjaar in Japan

23 April 2017 - 06 Mei 2017

Costa rica

07 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camperreis USA 2016

24 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Indonesië

16 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Vietnam

13 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Op bezoek bij de Inca's in Peru en Ecuador

07 Juli 2012 - 23 Juli 2012

India

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Rondreis Mexico met kids

06 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

China met de kids

Landen bezocht: