26 augustus Las Vegas - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 26 augustus Las Vegas - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

26 augustus Las Vegas - Mammoth Lakes

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

26 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Voor vandaag staat een lange rit op de planning, een dikke 500 km. We vertrekken redelijk vroeg uit het warme Las Vegas naar het veel koelere Mammoth Lakes. Ik realiseer me ineens dat ik nog steeds niet heb gereden en vraag wanneer ik aan de beurt ben. Rob zet daarop meteen de camper aan de kant en we verwisselen van plek. We zitten op een recht stuk en dat vertrouwd hij me blijkbaar wel toe ;o). Het rijden gaat eigenlijk wel lekker, het valt me niet tegen. Totdat ik een auto moet inhalen met kans op tegenliggers... Dat is echt doodeng! Met zo’n bakbeest heb je zoveel meer tijd nodig. Mijn hart klopt in mijn keel. Maar na de tweede keer ging dat al beter. Voordeel van de wegen hier, is dat het niet ingewikkeld is. Bijna de hele reis kunnen we steeds bijna een en dezelfde weg blijven volgen en dit keer hoeven we maar een paar afslagen te nemen. Dat rijdt echt heel relaxed. Nu leidt de weg ons door de bergen met de daarbij horende haarspeldbochten. Als ik opzij kijk, realiseer ik me dat Rob dit spannender vindt dan ik. Met mijn handen aan het stuur voel ik me helemaal in control. Voor de bijrijder is het een ander verhaal, die is duidelijk niet gewend de ‘teugels’ af te geven en voelt zich een stuk minder op zijn gemak. Die haarspeldbochten had hij duidelijk niet voorzien! Maar ik vind dat ik het goed heb gedaan en achteraf Rob toch ook wel. Alles en iedereen heel aan de andere kant van de bergen gekregen toch? In Big Pine gaan we tanken en lunchen in de lokale ‘Diner’ compleet met de bekende oranje ‘booths’ en ‘counter’ waar je aan kunt eten op van die draaistoelen. Rond ons zitten van die typische Amerikanen (compleet met snor en baseballcap) en buiten staat een hele rij met Harley Davidson motoren. We kijken onze ogen uit. Ze hebben een uitgebreide kaart, dus voor elk wat wils. Het duurt wat lang voordat we eten krijgen, maar het smaakt bijzonder goed. Het is nog steeds wennen dat ongevraagd je glas wordt bijgevuld (Free refill) en dat het drinken steeds helemaal vol met ijs zit (snel drinken anders wordt het waterig). We zijn nu wel meer gewend aan dat het feit dat bij de genoemde prijs nog BTW (Tax) en fooi (minimaal 15%) erbij komt. Onderaan de bon staat vaak de keuze van hoe hoog die fooi zou moeten zijn (Meestal 14, 18 of 20%) afhankelijk van hoe tevreden je bent. Tig jaar geleden (toen ik hier voor het laatst was) waren ze nog tevreden met 10%, die tijden zijn duidelijk voorbij.
Dan beginnen we aan het laatste uurtje van de tocht van vandaag. De scenery is veranderd van woestijn (aan de Las Vegas kant van de bergen) naar bossen en meren (aan de andere kant). Wat een verschil. De temperatuur is een stuk lager dan die in Vegas, we zitten ook best hoog. Dit is duidelijk een skigebied in de winter. De camping ligt in de bossen en we krijgen een prachtige plek midden tussen hoge bomen. Aan de andere kant van de camping zijn ook plekken die meer weg hebben van een parkeerterrein, dus we hebben weer echt geluk. Het eerste wat ze ons bij de receptie vertellen is dat we voorzichtig moeten zijn met eten, omdat er hier beren (!) zijn. De jongens willen gelijk niet meer buiten eten, haha wat een helden. Helaas begint het te regenen en gaan we dus ook naar binnen. Zodra het stopt met regenen, zien we dat mensen links en rechts van ons een kampvuurtje aanmaken. We hebben nog geen hout gehaald, dus voor ons vandaag geen vuurtje. Ondanks dat er een (binnen)zwembad is, heeft niemand zin om nog wat te gaan doen, dus we blijven in de camper. Ik lees mijn boek uit, waarbij ik sterk het gevoel heb dat het verhaal nog niet helemaal af was. Teleurstellend wel. Rob zoekt uit wat we morgen allemaal kunnen doen en de jongens zitten op hun telefoon (verrassend). We hebben een TV aansluiting, maar hebben deze eigenlijk nog niet een keer aangesloten. We overwegen het even, maar het komt er nu gewoon weer niet van. Ik vraag of de jongens met mij mee een wandeling over de camping maken, maar gezien er geen Pokemons in de buurt te vangen zijn, zijn ze daar niet warm voor te krijgen. Even een wandeling alleen blijkt ook heel lekker te zijn. Geen beren gezien overigens. Dan had Rob misschien mee moeten gaan, die ziet wat vaker beren op de weg ;o).

  • 08 September 2016 - 15:37

    Diana Bom:

    Haha ik zie het gezicht van Rob bij de haarspeldbochten helemaal voor mij. Wat een leuk verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob Ine Rick Lex

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 94887

Voorgaande reizen:

07 Juli 2019 - 26 Juli 2019

IJsland 2019

21 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Jordanië

21 April 2018 - 05 Mei 2018

Voorjaar in Japan

23 April 2017 - 06 Mei 2017

Costa rica

07 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camperreis USA 2016

24 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Indonesië

16 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Vietnam

13 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Op bezoek bij de Inca's in Peru en Ecuador

07 Juli 2012 - 23 Juli 2012

India

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Rondreis Mexico met kids

06 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

China met de kids

Landen bezocht: