We zijn er!! - Reisverslag uit Peking, China van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Peking, China van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: robinericklex

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

07 Augustus 2010 | China, Peking

7 augustus 2010 Beijing
Vandaag zijn we veilig aangekomen in Beijing. Weinig geslapen tijdens de vlucht, want de stoelen waren erg hard en echt veel plek hadden wel niet. We kregen wel twee keer een redelijke maaltijd; rundvlees of kip met rijst ’s avonds en vanmorgen begon de cultuurschok meteen met de keuze van ontbijt tussen Ravioli of Noodles met rundvlees, compleet met een vruchtenyoghurt, een stuk cheesecake en een twix…
Op het vliegveld zagen we de rest van de groep. 19 zijn we in totaal. Inderdaad zijn er nog een aantal jongens in de leeftijd van die van ons, dus dat komt goed. De anderhalf uur naar het hotel door Beijing was een aaneenschakeling van grijze flats en wolkenkrabbers in een soort smog. Het weer is benauwd (door de vele regenval van de laatste tijd) en warm, maar de zon is eigenlijk niet zichtbaar. Volgens de gids is vandaag de Chinese herfst begonnen, dus het was nu niet zo warm als normaal en dat beloofd wat meer wind de komende dagen.
Na een heerlijke douche zijn we een stukje wezen lopen om geld te halen en even in de buurt rond te kijken. China-town in het groot. Gelukkig zien we hier tussen al het grijs ook de mooie daken en typisch Chinese winkeltjes en borden en ook hebben we twee mooie tempels gezien (als uit een boekje), maar konden we niet meer naar binnen. Het verkeer is ongelofelijk druk. Oversteken is een avontuur en het stikt hier van de Chinese toeristen. Ze zien er voor mij allemaal hetzelfde uit, dus het onderscheid met de lokale bevolking is moeilijk te maken. Verschillende keren zien we mannen samen op straat kaarten en een soort spel met mega-damstenen doen. Fietsers zijn er niet zo veel als gehoopt (door de welvaart rijden steeds meer mensen auto) en vooral de bakfietsen zijn geweldig om te zien rijden met heel variërende lading van vogels en hamsters in kooitjes tot matrassen… We zien volop dat eten aan een soort loket in het zg restaurant wordt klaargemaakt. Het ziet er een beetje groezelig uit dus honger krijg je er niet echt van.
Vanavond kregen we het welkomstpraatje van onze Nederlandse gids Lotti, gevolgd door een heerlijk Chinese (surprise) maaltijd. Je kon van alles kiezen van een ronddraaiende plaat in het midden van de tafel met schalen gevuld met heerlijk eten. Zelfs het eten met stokjes viel niet tegen!
Morgen moeten we vroeg op voor een trip naar een mooi plekje op de Chinese muur, dus ik ga maar gauw proberen wat bij te slapen… De jongens vielen in slaap zodra ze het kussen raakten.

• 07 Augustus 2010 - 17:11

Christ.marij:

fijn dat alles goed is
    Margitta gebeld en met Siem is alles goed `t regend hier dikke kus Mam

• 08 Augustus 2010 - 02:08

Marcel:

Fijn om te horen dat alles goed gaat! De foto met lage resolutie is goed gelukt, alleen zie ik nog wel wat rimpels op de berg in de achtergrond ;) Groetjes uit een grijs en kil Peru.