Verboden stad, riksjas door hutong en peking eend - Reisverslag uit Peking, China van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu Verboden stad, riksjas door hutong en peking eend - Reisverslag uit Peking, China van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

Verboden stad, riksjas door hutong en peking eend

Door: robinericklex

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

09 Augustus 2010 | China, Peking

Vandaag was weer een indrukwekkende en volle dag. We zijn begonnen met ontbijt (Lex besloot te beginnen met sushi!) waarna we naar de Verboden stad zijn gegaan. Eindelijk de prachtige oranje daken en rode Chinese gebouwen waarvan ik ooit dacht dat heel China er zo uit zag... Jammer dat de dagen hier zo heiïg zijn dat je niet goed de mooie kleuren kunt zien. Alles ziet eruit alsof je door een dikke mist heen kijkt. De gids vertelde dat er maar weinig dagen zijn dat het helder weer is hier. Ik ben helemaal verliefd geworden op die daakjes, maar Lex had het wel gezien met die daakjes na de zoveelste. Gelukkig werd dat goed gemaakt doordat we na een wandeling over het plein van de Hemelse vrede een ritje gingen maken met de Riksjas. Op het plein vroegen we ons af wie nou de toerist is hier. Chinezen willen namelijk graag met westerlingen op de foto. Lex was er niet van gedient, maar Rick vond het wel interessant. Davy, het kleinste blondste jongetje van onze groep wordt zowat continu gevraagd om op de foto te gaan en wordt steeds aangeraakt. Behaarde (grijze) mannen doen het ook goed. Grappig is dat. Met de Rikjas zijn we door de Hutongs gereden. Dat zijn smalle steegjes waar nogal oude mensen wonen. Veel mensen zijn gezellig op straat aan het sporten, in het park de vogels aan het uitlaten (echt) of samen een spelletje aan het doen. Geweldig om te zien. We zijn ook even over de lokale markt gelopen. Veel fruit, kruiden, levende vissen, schilpadden, hele eenden en alles ligt ongekoeld op tafels en vissen zitten met zijn veel te velen in een kleine bak. Bijzonder om te zien.
Een favoriet van de jongens was ook een spectaculaire Kung Fu show. De dag hebben we afgesloten met een originele Peking Duck maaltijd. Het vergt nogal wat behendigheid om die te eten, maar was zeker leuk en lekker om te proberen. Morgen vertrekken we uit Peking na een bezoek aan de Hemelse tempel. Dan gaan we met de trein naar de volgende bestemming (waar onze koffers overigens gisteren al naar vertrokken zijn...).

• 09 Augustus 2010 - 15:25

Christ.marij:

Lex, straks lust je geen sushi meer als je dat als ontbijt eet.Hebben Rick en Lex ook al aan Kung Fu vechten gedaan?ik zal ook maar vast gaan oefenen tegen de tijd dat jullie naar huis komen. xxx oma

• 09 Augustus 2010 - 17:13

Willem:

Rob en fam,

leuk dat we ook mee mogen meegenieten van jullie vakantie. Geniet ervan en heel veel plezier. de winkel draait nog in A.dam :-) Gr. Willem

• 09 Augustus 2010 - 17:31

Lisette En Jan:

goh, jongens dat klinkt allemaal geweldig. We worden bijna jaloers op jullie. Alleen de temperatuur lijkt mij niet alles. Geniet er nog van. Leuk jullie zo te kunnen volgen!

• 09 Augustus 2010 - 20:04

Margita:

Ik heb weer verslag gelezen en is zeker bijzoner groetjes van oma margita xxxx

• 10 Augustus 2010 - 06:25

Peter Vd W:

Hoi Ine en familie

Leuk om zo met jullie mee te reizen. Heel vele plezier en ik ben best wel een beetje jaloers.
    Erg leuk om jullie zo te volgen.