calligrafie, shoppen, massage en muggen - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu calligrafie, shoppen, massage en muggen - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

calligrafie, shoppen, massage en muggen

Door: robinericklex

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

14 Augustus 2010 | China, Guilin

14 augustus 2010
Wat we vandaag hebben gedaan is echt leuk. We zijn naar een zaterdagschool geweest, waar de kinderen (en ik) een kalligrafeerles hebben gekregen. Kinderen die daar op school zitten, leerde aan onze kids hoe ze met een kwast en inkt Chinese tekens moeten maken. Zo leuk. Ik heb het ook geprobeerd (naschrijven). Voor de meeste kinderen hebben ze hun naam in Chinese tekens voor geschilderd om na te doen (ook voor mij). Daarna zijn we naar de Moslim wijk in het centrum van de stad gegaan, om te winkelen of wat dan ook. Via Starbucks koffie, een Häagen dazs ijsje en een Mc Donalds menu hebben we een rondje door de wijk gelopen langs de grote hoeveelheid stalletjes, winkeltjes en eettentjes. Je kijkt er je ogen uit. Hier zie je geen Riksjas, maar wel gemotoriseerde Riksjas (vrgl Tuctuc). We hebben een nieuwe koffer gekocht. We hadden drie koffers bij ons, maar met het groeien van ‘de was’ en de speelgoedjes van de kids, past het eigenlijk niet meer. Dan maar zo. Waarop de jongens zo iets hadden van da kunnen we nog veel meer kopen… Daarna hebben Rick, Lex en Ine een full body massage gehad van een uur. Dat was heerlijk! De kuiten zijn helemaal losgemaakt. Lex moest steeds lachen en bracht steeds verslag uit wat er bij hem gebeurde (we zaten met zessen in 1 ruimte). Ze waren best hardhandig en tijdens de hoofdmassage riep hij : ‘ze slaat me gewoon op mijn kop’. Weer een ervaring rijker. Rick vond het wel lekker en voor herhaling vatbaar en Lex eigenlijk ook wel. Op het moment vliegen we naar Guillin. Daar gaan we wat meer van de natuur genieten. Ik zie er al echt naar uit.
We zijn nu aangekomen in Guillin. Ik heb de eerste muggen al gevoeld en gezien (de deed was nog niet uit de tas geweest, maar dat gaat nu meteen gebeuren). Het is nu al laat op de avond, maar het voelt nog steeds benauwd hier. Het beloofd de komende week dus de warmste week van de vakantie te worden. Rob krijgt het al benauwd als hij eraan denkt. Maar goed, ons hotel voor de komende drie nachten ligt heerlijk centraal (bij het centrum van de stad) en we hebben vanuit onze kamers uitzicht op de Li rivier en een parkje met palmbomen. Overal in de stad is een overdaad aan gekleurde (kitsch) lampjes. Op straat wordt luid getoeterd, maar het is lang niet zo druk als in de vorige steden.
Het is laat, ik heb geen zin meer in foto's te plaatsen. Morgen gaan we naar de rijstterrassen en daar wil ik zeker fit voor zijn. Dus die moet je nog maar tegoed houden.