Aqua Azul - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu Aqua Azul - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

Aqua Azul

Door: robinericklex

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

31 Juli 2011 | Mexico, Palenque

We rijden de lange bochtige met verkeersdrempels gevulde weg door de bergen weer terug naar Palenque. Het blijkt een lange tocht en we worden een beetje misselijk van alle bochten. We stoppen bij de watervallen Aqua Azul (of Aqua Chocolate, gezien het water deze tijd van het jaar een bruine kleur heeft door de vele regen die is gevallen ipv de helder blauwe azul kleur). De watervallen zijn groot, veel en indrukwekkend, maar het water is inderdaad erg bruin. Toch gaan Rick en Lex even zwemmen…. Het is wel heerlijk koel. Ik loop het water in tot net boven de knieën, maar vind het geen fijn idee dat ik niet kan zien waar ik sta of wat er langs me heen zwemt… Het is erg toeristisch om de watervallen heen. Er staan ontelbare kraampjes waar ze kleding en eten verkopen. We drinken uit een verse kokosnoot, eten gebakken banaan en empañadas (gefrituurde enchilladas met kaas en vlees), terwijl we naar de bovenkant van de waterval en terug lopen. Ondanks dat dit ook het gebied is voor de toekans, zien we er geen. Jammer.
Terug in Palenque gaan we eerst in het dorp eten en daarna naar het hotel. We hebben een heerlijk ruime kamer en we zijn meteen naar het zwembad gegaan. Heerlijk is dat om te zwemmen na zo’n lange rit. Het hotel ligt aan een rivier, waar je ook kunt zwemmen, maar wij gaan liever in het veilige zwembad zwemmen. Bovendien kan ik hier even dit schrijven en op internet plaatsen. Hoe luxe is dat!