dagje aan het zwembad en snorkelen in zee - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu dagje aan het zwembad en snorkelen in zee - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

dagje aan het zwembad en snorkelen in zee

Door: robinericklex

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

06 Augustus 2011 | Mexico, Playa del Carmen

We staan lekker laat op en na het ontbijt brengen we de morgen aan het zwembad door. De jongens maken vrienden met twee Mexicaanse jongens en willen niet meer uit het water komen. Ze spelen waterpolo met een grote groep en gaan af en toe naar het strand om even te zwemmen. ’s Middags laten we ze voor de zekerheid met een shirt aan zwemmen en we smeren er wat op los met de zonnebrand. De zon is hier echt heel sterk. Voor het avondeten gaan we nog even snorkelen. We zien een geel gestreepte aal die er echt als een slang uitziet en een paar zwarte, witten en deels fel geel gekleurde vissen. Het is hier lang niet zo indrukwekkend om te snorkelen dan eerder deze week… maar toch wel leuk om even te doen. De jongens hebben rood gekleurde neuzen, wangen en schouders, dus morgen moeten we proberen ze uit de zon te houden. Dat gaat niet meevallen met het zwembad voor de deur!
’s Avonds gaan we met de taxi naar Anita’s shop om daarna sushi te gaan eten in een restaurant in het oude gedeelte van Playa waar we nog niet waren geweest. De sushi was Mexican style met o.a. roomkaas, guacamole, en onbekende sausjes. Het was erg lekker. De kinderen namen hun oude bekende sushi met zalm en komkommer en hebben ook heerlijk gegeten. We waren pas om 10:30 klaar en Lex viel zowat in slaap aan tafel, dus hebben we snel een taxi naar het hotel genomen.