1 mei 2017 Sarapiqui – Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 1 mei 2017 Sarapiqui – Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

1 mei 2017 Sarapiqui – Cahuita

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

01 Mei 2017 | Costa Rica, Cahuita

Vandaag vertrekken we na het ontbijt richting de Caribische zee. Het plan was om in Puerto Limon te stoppen voor een boottochtje, maar we besluiten toch in een keer door te rijden. Het is een rustige makkelijke route, zonder bergpaden en alleen een kort grindpad op het einde. De laatste 40 KM rijden we langs de kust. Het waait hard aan het strand, maar het is ook heel warm. De lodge blijkt een prachtige plek, vlak bij zee. We worden heel vriendelijk geholpen door de Zwitserse eigenaar van het hotel. Hij geeft een aantal tips voor trips in de buurt, waar we er zeker een paar van willen gaan doen. Ik heb al een paar dagen last van mijn linker oor en vanmorgen heb ik druppels gekregen in Puerto Vieja bij de apotheek (waar helaas geen dokter aanwezig was, ondanks dat de vriendelijke receptionist mij dat wel had verzekerd). Ik heb er echter geen goed gevoel bij en vraag of hier een dokter is. Blijkt zijn vrouw dokter te zijn en een kleine praktijk aan huis te hebben. Ik maak een afspraak voor 14:00. Dat geeft ons nog tijd voor een duik in het zwembad en lunch dacht ik. Helaas is de lunch niet om 14:00 klaar, maar gelukkig krijg ik het mijne gewoon later. Ik dacht dat mijn oor schoongemaakt moest worden omdat hij dicht zat en ik er pijn van had. Blijkt echter een oorontsteking te zijn en de druppels die ik vanmorgen heb gekregen helpen mij dus niet. Dus Rob en ik rijden naar het centrum van Cahuita om medicijnen te halen (oordruppels en antibiotica). Gelukkig is de apotheek open ondanks dat het vandaag de dag van de arbeid is en de meeste winkels dicht zijn. In het dorp zijn veel restaurantjes die er gezellig uit zien en vol zitten en inderdaad een reggae vibe hangt. Daar moeten we de komende dagen echt een keer gaan eten. Het is echt een leuk dorp. We rijden langs het strand terug, waar de locals hangmatjes tussen de palmbomen hebben gehangen en lekker in zee aan het zwemmen zijn. We gaan terug naar de kamer en komen even bij in de airco. Het is echt bijzonder warm vandaag. Ik ga buiten met laptop in een hangmatje liggen en typ dit verslagje. Hoe relaxed is dat?
’s Avonds eten we in het hotel. Ze hebben een dagmenu waar je voor in kunt schrijven. Vandaag eten we dus een salade vooraf en als hoofdgerecht vis, tilapia filet met een heerlijke saus en groenten en aardappelen en een toetje wat op tiramisu lijkt. Het toetje smaakt een beetje raar, als die nog maar goed was…. Het is heerlijk om steeds verse fruitsappen te drinken. Vandaag aardbeien sap! Wat een verwennerij.