26 juli zaterdag Hue - Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 26 juli zaterdag Hue - Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

26 juli zaterdag Hue - Hoi An

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

26 Juli 2014 | Vietnam, Hội An

We vertrekken vroeg naar Hoi An. We rijden door een slingerpas, Lex voelt zich niet lekker en mag voorin zitten. Daarna gaat het beter. We stoppen een paar keer voor een mooi uitzicht rit. Vincent verteld bij de stop bij het strand dat het daar door de Amerikanen China Beach wordt genoemd en dat daar de Amerikanen tijdens de oorlog een vrije dag relaxed mochten doorbrengen.
In Hoi An maken we een stadswandeling. Ze hebben hier echt een bijzonder leuk stadscentrum met gele kleine huisjes en leuke bruggetjes. Weer vinden de mannen dat we teveel tijd nodig hebben om foto's te maken. Ze kunnen niet wachten om naar het zwembad te gaan. Het is ook echt heerlijk verkoelend dat zwemmen. Ze spelen met een bal en we zijn er nog geen vijf minuten of een Engelse vrouw gooit zonder waarschuwing hun bal in het kleine riviertje achter het hotel omdat ze last van de jongens heeft. Ik werd zo boos. Ze had tenslotte ook even kunnen vragen om voorzichtig te doen. Als zo alle conflicten in de wereld opgelost werden, was het een grote brandhaard. Ik ben er nog verbouwereerd over. Tegenover het hotel zit een spa waar Monique en ik met de kinderen heengaan voor een full body massage. Wat een weelde. Heerlijk genieten!!!!
Dat kunnen ze hier wel.
We gaan in het dorp lunchen, het is weer een vast menu. Wij vinden het echt lekker maar jongens nog steeds niet enthousiast. Daar moeten we toch wat op gaan verzinnen. Vincent beloofd de menu's op hun smaak aan te laten passen. Intussen wil ik liever gewoon a la carte eten, maar Vincent had ons overtuigd om vaste menu's te eten omdat dat makkelijker was en we zo allerlei dingen uit de Vietnamese keuken konden proeven. Dat klonk heel goed, maar in praktijk is het alleen fijn voor de volwassenen. De jongens gaan met Vincent terug naar het hotel en Rob en ik maken met Monique een kleine avondwandeling. Het dorpje ziet er nog mooier uit dan vanmiddag. Het is verlicht met lampionnen en er drijven allemaal kaarsjes in de Tu Bon rivier. Dan wordt het ff spannend of we het hotel nog wel weten te vinden. Het is maar goed dat Rob er ook bij is.... haha. We vieren de terugkomst bij het hotel met een lekkere cocktail in de hotelbar op het terras. Dan pas bedenken we dat we dat beter in het gezellige centrum hadden kunnen doen... We zijn niet op zijn helderst vandaag. hihi