9 augustus 2014 Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 9 augustus 2014 Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

9 augustus 2014 Singapore

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

09 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

We slapen een beetje uit en gaan dan ontbijten. Het ontbijt in het hotel valt een beetje tegen. Het is een nationale feestdag, Singapore is vandaag 49 jaar onafhankelijk. Dat betekent dus dat het veel te druk is. 'Please wait to be seated' blijkt in praktijk 'zoek maar uit waar je een plekje kan vinden'. We lopen langs de buffetten waar veel lege bakken staan of een rij voor het maken van toast of omelet. Bestek is moeilijk te vinden. Als ik vraag waar ik een lepel voor mijn yoghurt kan vinden, word ik eerst gevraagd om te wachten en dan met een vaag gebaar ergens naar toe gestuurd, waar ik geen lepels kan vinden. Gelukkig smaakt de koffie goed en de ananas sap ook. Helaas is die laatste al op voordat we allemaal een glas hebben. Uiteindelijk wordt het minder druk en wordt het brood bijgevuld en gaan we toch met een volle maag naar buiten. We besluiten naar de baai te lopen en vanuit daar tussen de wolkenkrabbers door naar China Town. Door de warmte lijkt het verder dan op de kaart en daardoor lijk ik de enige die er van kan genieten. We halen drinken bij de 7eleven en lopen verder door het leuke China Town met al die leuke laagbouw met luiken voor de ramen zo en overal wordt eten of hebbedingetjes verkocht. We lopen langs een zg foodcourt, waar allerlei eetstalletjes zijn met een gemeenschappelijke zitgedeelte om te eten. Niet alles is open. Een eind verder is heel druk in de straatjes waar van alles te koop is en waar veel lampionnen de boel opsieren. We stappen bij de busstop op de ' hop on/hop of' bus van Singapore Airlines (SA) die een vast rondje door de stad rijdt en overal wat toelichting bij geeft. Het is een drukke stad waar de duurste auto's rond rijden en we als bij afwisseling bijna geen brommers of scooters zien rijden. In de residentiële flatgebouwen hangt was aan een soort vlagstokken te drogen. Grappig om te zien. We rijden langs de botanische tuinen en over de bekende winkelstraat Orchard Road. We stappen bij het hotel uit en gaan eten in een restaurant die Rick al eerder had gespot waar ze Ramen (Japanse soort noodle soup) verkopen. Dit kent hij uit een TV serie en wil het perse proeven. Het blijkt idd heerlijk en Lex gaat voor de sushi, welke nog lekkerder smaakt.
We lopen terug naar het hotel waar we lekker gaan zwemmen. Het zwembad heeft een glazen wand waardoor je iedereen zo ziet zwemmen. Dat ziet er wel grappig uit. Om 17:30 worden we opgehaald voor de Night Safari. De gids blijkt een prachtig karakteristieke kerel die leuk kan vertellen en ons voor het eerst hier welkom laat voelen in zijn stad. Hij geeft ons allerlei tips en haalt de tickets voor ons terwijl we in de rij staan voor de tram welke door langzaam ons door de dierentuin zal rijden. Het is echt een prachtige dierentuin waar zo veel mogelijk de natuurlijke omgeving van de dieren is nagemaakt en zo min mogelijk gebruik is gemaakt van hekken, maar natuurlijke scheidingen zoals water, rotsen of begroeiing. De verlichting is subtiel om de maanverlichting na te bootsen (helaas mislukken daardoor al mijn foto's want flitsen is verboden) en de nachtdieren zijn juist in het donker actief, zodat we ze goed kunnen zien. Na de tramrit nemen we alle 4 de wandelroutes. Net op tijd voor het optreden van twee vuur spuwers, waar de jongens wel van onder de indruk zijn. We rijden terug door het verlichte Singapore by night. We merken niet veel van de festiviteiten die er in de stad zijn vanwege de feestdag. Wel zien we allerlei vlaggen en trotse aankondigingen hangen met felicitaties voor de stads 49e verjaardag.