27 juli 2014 zondag - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 27 juli 2014 zondag - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

27 juli 2014 zondag

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

27 Juli 2014 | Vietnam, Hội An

We starten redelijk vroeg met een fietstocht, zodat het niet zo warm is. Het is inderdaad heerlijk weer om te fietsen. Zodra we de stad uit zijn, komen we bij de rijstvelden. Het rijst staat hier al een stuk hoger dan Mai Chau. Op sommige plantjes kun je de rijst al goed zien zitten. De huizen zijn hier een stuk mooie dan we tot nu toe gezien hebben. T legt uit dat de boeren het hier goed hebben en dat ze graag hun huizen in Europese stijl laten bouwen. We komen bij de lokale markt met een overvloed aan verse groenten, veel vlees natuurlijk ongekoeld) en vis (idem). We drinken een glaasje verse suikerrietsap op de markt. Dat is echt zo lekker verfrissend. We fietsen nog een stukje en stoppen voor een drankje op een resort. Van daaruit maken we een boottochtje over de Tu Bonrivier. De fietsen gaan gewoon mee op de boot. Deze keer lunchen we met lekker Frans stokbroodje en een pannenkoek na. Daar worden de mannen dan weer wel blij van.... We fietsen terug naar het hotel en duiken meteen in het zwembad. Heerlijk verkoelend. Terwijl de jongens zitten te internetten op de kamer, lopen Monique en ik het centrum in (gewapend met Google maps voor de zekerheid). Wat een leuk dorp. Ik heb een heerlijk zomerjurkje en T-shirt gekocht. Doe ik morgen lekker aan naar het strand!
Om half vijf worden we met zijn vieren opgehaald voor een kookles. We gaan eerst naar markt en daarna gaan we koken met zingende lachende kokkin. Het is echt leuk om te doen en ik heb weer wat dingen geleerd die ik thuis zeker uit ga proberen. We wandelen weer door het met lampionnen verlichte centrum terug naar het hotel.