Zaterdag 8 augustus – Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu Zaterdag 8 augustus – Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

Zaterdag 8 augustus – Lovina

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

08 Augustus 2015 | Indonesië, Lovina

Om 6:00 stappen we in een bootje op het strand van het hotel om dolfijnen te gaan spotten. We gaan met 4 bootjes met 5 of 6 personen per bootje. De zon komt op net als we gaan vertrekken. Dat ziet er echt prachtig uit. Eenmaal op zee blijken meer mensen hetzelfde plan te hebben gehad, daar varen echt een heleboel bootjes op zoek naar dolfijnen. We zien inderdaad best veel dolfijnen, maar ze willen maar niet echt het water uit springen. Als ze nu boven komen, zijn ze zo snel weer onder, dat het bijna niet lukt ze op de foto te krijgen. Bovendien gaan alle bootjes met zo’n snelheid steeds achter de dolfijnen aan, dat er bijna geen ruimte voor ze lijkt te zijn om uit het water te springen. Het is bijna komisch hoe dat gaat. Ik ben allang blij dat we verschillende keren een groepje dolfijnen zien zwemmen. Ik heb geluk dat ik net een plastic zak over mijn camera heb gedaan, als er een lading water over ons heen gaat. De opkomende zon zorgt voor een heel mooi plaatje waar ik enorm van geniet. De jongens hebben het snel weer gezien en zijn blij als we weer terug varen. We blijken nog een heel eind achter de dolfijnen aan te hebben gevaren en het duurt even voordat we op ons eigen strandje terug zijn. We gaan lekker samen ontbijten en nakletsen. Het is heerlijk om de hele dag voor ons te hebben in dit paradijselijke hotel, zonder dat we ook maar iets hoeven. We gaan lekker zwemmen. Wat later op de ochtend loop ik de spa binnen en krijg een heerlijke Balinese massage. Dat is nog eens heerlijk. Een heel uur genieten. We gaan met z’n vieren lunchen in het restaurant van het hotel, dat is ook wel weer een keer gezellig. Na het lunchen gaan we weer even zwemmen en Rick en ik maken een strandwandeling met Bart en Fieke de andere kant op dan dat we gisteren gelopen hebben. We zien een mooie tempel vlak aan het strand. Helaas kunnen we er niet in, omdat we korte broeken en korte mouwen aan hebben. Dat is weer jammer. De hele middag brengen we aan het zwembad door. Voordat we gaan eten lopen we nog het hotel uit op zoek naar een ATM, maar de dichtstbijzijnde blijkt niet te werken en de volgende is nog te ver weg, gezien we afgesproken hebben zo te gaan eten. We gaan met dezelfde twee gezinnen als gisteren eten op het strand in een aangrenzend hotel. Wat een sfeer daar! WE horen en zien de zee zo op het strand klotsen. Als we daar aankomen zijn zij al een aantal cocktails verder en zit de stemming er al in.... Ik bestel een heerlijke visschotel en de mannen nemen pizza die buiten in een vuuroven wordt gebakken. De muziek is live en heerlijk, wat een prachtige stem heeft de zanger.. Wat sterke verhalen later, gaan Joryn en ik lekker dansen, tot grote teleurstelling van onze jongens. Toch komen er steeds meer mensen meedansen..... Heerlijk genieten vind ik dat. We hebben heerlijk gelachen vanavond. Corona en Joryn gaan nog een borrel doen in ons eigen hotel, maar wij hebben genoeg gehad.