14 augustus Los Angeles - Lake Havasu - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 14 augustus Los Angeles - Lake Havasu - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

14 augustus Los Angeles - Lake Havasu

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

We ontbijten buiten onder de luifel. Het is heerlijk koel daar. Rob gaat de auto terug brengen en wij ruimen de spullen in de camper op, bergen de tuinstoelen op en klappen de bedden weer in. Het duurt even voordat Rob terug is, maar dan kunnen we vertrekken. We willen graag via Palm Springs en Joshua Tree park naar Lake Havasu rijden en stellen de SatNav zo in. Helaas leidt hij ons nu helemaal door de bergen. Dit levert prachtige uitzichten op, maar ook een Rob die minder blij is met al die bochten waar hij die enorme camper doorheen moet leiden. Uiteindelijk komen we niet bij Palm Springs uit, maar bij Palm Desert. Ongelooflijk zo’n stad midden in de woestijn. Compleet met palmbomen, zoals de naam al had verklapt. Dan komen we gelukkig weer terug op de snelweg. Deze leidt ons dus recht door de woestijn naar de Calorado Rivier. We hebben zoveel tijd verloren dat we ook niet meer door Joshua Tree Park gaan. Dat zou weer een heel stuk omrijden betekenen, terwijl we dachten dat we daar doorheen zouden komen onderweg naar Arizona. Vervolgens rijden we uren lang op 1 rechte (snel)weg door de woestijn omringt door bergen zonder begroeiing. Een stuk relaxter rijden voor Rob. Onderweg zien we een windhoos (Dust devil). Als we stoppen voor lunch en later om te tanken, merken we pas hoe warm het buiten is. Het is wel 45 graden! Het is echt te warm om je pink op te tillen. We komen om 17:30 bij de camping aan Lake Havasu. Eindelijk een camping met een zwembad. Lex en ik duiken er meteen in, maar zelfs het water is warm en weinig verkoelend. We besluiten naar het meer te lopen om daar verkoeling te vinden. Het voelt alsof we verbranden terwijl we er heen lopen, zo warm is het. Het water is iets minder warm dan het water in het zwembad, maar ook hier is het niet echt verkoelend. We blijven even zwemmen, ik neem een paar foto’s van de prachtige rivier en dan lopen we weer terug. Als we gaan douchen, blijkt zelfs het koude water warm te zijn! Niet te geloven. Rob is moe en wil nergens meer heen rijden, dus we eten maar wat we nog in de koelkast vinden. Met die warmte hebben we geen van allen echt honger. De ijsjes zijn wel populair! Heerlijk zo’n vriezer in de camper.