29 juli Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 29 juli Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

29 juli Baños

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

29 Juli 2013 | Ecuador, Baños

Het is gelukkig niet ver rijden naar Baños. Vlak voordat we er zijn, stoppen we bij een prachtige Canyon aan de Rivier Pastaza bij de Cashaburco waterval, waar we zo’n 5 uur zoet worden gehouden met canyoning. Rob en Monique nemen foto’s, maar helaas kunnen ze vanaf de bovenkant van de Canyon niet alles zien. Bovendien blijkt het CF kaartje van Robs camera vol na de eerste foto’s. Zó jammer. Eerst krijgen we wetsuits, lifejackets en waterschoenen aan en een helm op. We eten een broodje ham kaas en dan lopen we naar de Canyon en beginnen onze tocht naar beneden. We springen over rotsen, van watervalletjes en abseilen langs twee 15 meten hoge watervallen naar beneden. Ook glijden we langs een touw (gezekerd en wel) boven een 15 meten hoge canyon naar beneden!!! Wow, wat een adrenaline rush!!!! De gids laat ons achterover van kleine watervalletjes vallen en met andere watervalletjes naar beneden glijden…. Bij de laatste springen we van een twee meten hoge rots zó in het water. De jongens maken dan zelfs een salto en kunnen er geen genoeg van krijgen. Dit was heerlijk en het water was heel helder en fris (maar niet zo koud als verwacht). Rob wordt intussen opgegeten door de muggen. Ik heb nog nooit iemands benen zo vol met muggenbultjes gezien!!!
Daarna is het nog een korte rit naar Baños door de bergen. In Baños is een actieve vulkaan, die sinds een paar weken weer lava spuwt. Wemaken een korte wandeling naar het restaurant. Na het eten gaan we met een discoverlichte truck naar boven op de berg naast de vulkaan in de hoop iets te zien. Helaas blijft het bij het prachtige uitzicht over
Baños, waarbij je de evacuatieroute kunt zien liggen. Weer krijgen we het lokale kaneel likeur brouwsel en eerlijk gezegd smaakt hij hier een stuk beter. Hij is zo lekker dat ik nog een tweede glaasje neem en Rick geloof ik wel drie (hij kreeg die van Carlijn erbij). De truck is echt hilarisch. Op de achterkant, waar ooit de laadbak zat, zit nu een afdak en bankjes en de hele truck is versiert met discolichten. De kinderen zitten achterin bij de luide boxen en de flitsende rode, blauwe en groene discolichten. In het middens staat zelfs een danspaal!! Ze gaan helemaal uit hun dak, terwijl ze echt de alcoholvrije versie van de Canelazo hebben gehad. Eerlijk gezegd ben ik blij als we weer uit de truck zijn met die boombox achterin. Ik ben officieel oud.
Terug bij het hotel gaan de jongens nog even met alle kids voetballen op het voetbalveldje voor onze kamer. Ik hoor dat ze veel plezier hebben, maar ben zo moe dat ik alleen maar wil gaan slapen.