30 juli Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 30 juli Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

30 juli Guayaquil

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

30 Juli 2013 | Ecuador, Guayaquil

We ontbijten met uitzicht op het zwembad. Helaas is er geen tijd geweest om er gebruik van te maken. We ontbijten met heerlijk vers fruit en (chocolade) cereal met vanille yoghurt. Het smaakt met prima. Helaas hebben we nog geen koffie gehad deze reis die echt lekker genoemd kan worden. Dat mis ik wel hier.
Vandaag is een lange reisdag. Ik kan niet echt wakker blijven bij het geronk van de motor. We stoppen voor lunch in een restaurant in een klein dorpje. We nemen het dagmenu of frietjes met worst of kip. We zijn voor 2 dollar de man klaar. Het toetje is een mandarijn die we zelf uit een boom in de tuin mogen halen….
Tegen het einde van de middag komen we in Guayaquil aan. We brengen de koffers naar de kamer en om half 5 gaan we met de hele groep een avond wandeling maken door de stad. Vlakbij het hotel is een plein met een grote kathedraal. Op het plein zien we een eekhoorntje een ijsje eten en zien we tientallen leguanen. Het verhaal gaat dat de leguanen er eerst waren en dat de stad erom heen is gebouwd…. We lopen de San Pedro Apostel kathedraal in, elke er mooi uit ziet met prachtige glas in lood ramen. Op de pilaren hangen door de hele kerk heen flatscreens.. ziet er echt bizar uit. Nog nooit zoiets gezien. Modern heet dat dan denk ik.
We lopen vervolgens naar de vernieuwde boulevard langs de enorme Rio Guaya. De gebouwen erachter zien er troosteloos uit, maar de boulevard is vol leven. Het drukst bezocht is de speeltuin. We eindigen op een terras met uitzicht op de rivier en de groene onbebouwde overkant. De kids zitten aan de ene kant van het terras en de ouders aan de andere. We blijven eten en drinken bier en cocktails gezien het happy hour is… ;0). Ik houd het bij een heerlijk rood wijntje. De heren nemen een Texas burger die er lekker uitziet en ik neem een Ceasar salade met garnalen. We wandelen terug en nemen onderweg een ijsje. Zoals hier meer regel dan uitzondering is, is maar een klein deel van het menu echt te bestellen. Afrekenen doe je bij de ingang en vervolgens kun je je ijsje ophalen aan de balie. Het lijkt wat veel gedoe voor een ijsje.