23 juli 2014 Halong Bay Woensdag - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 23 juli 2014 Halong Bay Woensdag - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

23 juli 2014 Halong Bay Woensdag

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

23 Juli 2014 | Vietnam, Hạ Long

De jongens liggen nog te slapen op het dek als wij boven komen. Ze zijn niet heel spraakzaam, maar ik heb de indruk dat ze het wel leuk vonden. Ik ben blij dat wij in de cabine hebben geslapen, omdat daar airco was. We hebben beter geslapen dan verwacht. Max is jarig, dus bij het ontbijt wordt er gezongen. Ik weet niet of hij er blij mee is, maar goed, traditie is traditie. Na het ontbijt gaan we met de kleine boot naar een grot. Leuk om te zien dat Max het T-shirt aan heeft dat wij hem voor zijn verjaardag gegeven hebben. Bij de grot is het trap op trap af, iets waar Rob niet blij van wordt en dan is het ook nog eens ontzettend benauwd. De grotten zien er wel aardig uit, maar het is wel heel druk en in file lopen we door de berg naar de andere kant waar de boot ons weer oppikt. Daar liggen allerlei vissersbootjes hun waren te verkopen. Dat is echt leuk om te zien. Rob heeft helaas echt last van de hitte. Terug op onze boot nemen we een koude douche, maar pas op het dek in de wind koelen we wat af. We varen terug naar de haven. Net voor de haven gaat de boot aan het anker en lunchen we. Dan stappen we weer in de bus richting Hanoi. Heerlijk die airco. Het is zo'n 4 uur rijden.
In Hanoi gaan we eerst naar de supermarkt om wat drinken en snacks in te slaan voor de treinreis. Voor de zekerheid adviseert Vincent ook wat voor ontbijt mee te nemen, voor het geval de trein vertraging heeft. Daarna gaan we aan het Hoan Kiem meer wat drinken omdat we eerder in Hanoi zijn dan verwacht. Verse aardbeiensap had ik nog niet eerder gehad, lekker verfrissend. Vervolgens gaan we eten bij een Elfresco's, waar Rob een heerlijke Aussie burger had en ik heerlijk Mexicaanse Fajita's met overheerlijke beef en de jongens pizza en spare ribs namen waar ze heel blij van werden. Zo lekker gegeten! Max krijgt voor zijn verjaardag hier een hele mooie en lekkere chocolade taart met zijn naam erop. Daardoor krijgen wij ook nog eens 20% korting op onze rekening. Hoe leuk is dat! Met Vincent zijn eten gaat het steeds mis en dan staat het ook nog op onze rekening. Maar alles wordt geregeld en uiteindelijk zijn we toch nog op tijd op het station voordat de trein vertrekt. Vincent loopt wat snel voor ons uit en we zien niet meer goed waar we heen moeten. T (de Vietnamese gids) heeft de tickets, dus ik kan het daar ook niet op nakijken. Dan proberen Vietnamezen op het station voor de trappen steeds de koffers uit onze handen te trekken. Ik word er boos van en Rob kijkt ook niet echt blij. Het is ook nog heel heet en iedereen loopt dus te rennen. Een van de mannen pakt de koffers van de jongens af, maar goed het viel ook niet meer om de koffers de trappen op te krijgen, dus die konden wel wat hulp gebruiken. Rob geeft hem dus toch maar een fooi, ook al hadden we er niet om gevraagd.... Uiteindelijk zitten we in de wagons. Eerst ff bijkomen. De jongens gaan kaarten met T. Wij trekken in onze coupe een wijntje open op Max's verjaardag met Monique en Vincent. T komt dan toch bij ons zitten. Twee flessen later gaan we proberen wat te slapen. Ik ben blij dat we met zijn vieren in een coupe zitten die we ook nog af kunnen sluiten. Boven verwachting vallen we toch in slaap.