2 augustus Saigon - Phan Thiet zaterdag - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 2 augustus Saigon - Phan Thiet zaterdag - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

2 augustus Saigon - Phan Thiet zaterdag

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

02 Augustus 2014 | Vietnam, Phan Thiết

Rob heeft weinig geslapen en is de hele nacht ziek geweest. Dat veilige streetfood is bij hem waarschijnlijk niet zo goed gevallen. Balen dat dit nou net gebeurt op de langste reisdag van de hele vakantie. We zijn 5 uur en een kwartier onderweg naar Phan Thiet. Bij vertrek nemen we afscheid van Vincent. Hij gaat niet meer mee naar zee. Thanh blijft nog wel 2 dagen bij ons.
Onderweg zien we rubberbomen en drakenfruit bomen plantages. Origineel komen die hier niet voor, maar ze worden nu veel verbouwd, ook voor export. Als we aan komen in Phan Thiet rijden we het hotel voorbij en gaan verder "de strip" op om te eten. Het eten bij Strawberry's smaakt prima, maar we hebben lekkerder gegeten deze reis. Rob voelt zich gelukkig al een stuk beter en heeft meegegeten. Dan gaan we naar de zandduinen waar de jongens voor 20.000 dong (0,70 cent) een stuk plastic lenen van lokale kinderen om daarmee naar beneden te roetsjen. Het is nog een hele klim naar de top. Ze vinden het geweldig leuk en de lokale kinderen daar helpen ze mee. Leuk om te zien. Ze zitten van top tot teen onder het zand, maar we stoppen toch nog even bij de vissershaven, waar 's morgens de vismarkt is. Het is er enorm vies en het stinkt, maar het is mooi om al die boten in de haven te zien. De vissers gaan de zee in in grappige kleine ronde bootjes. In het straatje voor het strand liggen honderden platen waarop kleine visjes liggen te drogen, ook een mooi gezicht.
Het hotel blijkt een kleinschalig super-de-luxe resort met twee prachtige zwembaden met comfortabele ligstoelen en ligt pal aan het strand. We mogen gratis gebruik maken van de tennisbaan en tafeltennis tafel en voor de mannen is er ook een cybercorner. Onze kamer is een split level appartement met een aparte woonkamer en een enorme badkamer met een jacuzzi en twee moderne wastafels. Buiten is nog een goed afgeschermde douche waar je onder de sterren kan douchen. Op het balkon staan twee ligbedjes en bij de douche hangt een lekkere hangstoel. Vanuit ons bed zien we de zee door de met kokosnoten gevulde palmbomen en een stukje verder zien we de bananen in de bomen hangen. Welkom in het tropisch paradijs. Ik voel me hier echt een verwend prinsesje. Nadat we de middag in en langs het zwembad hebben doorgebracht (ondanks de regen) en ik nog heerlijk lang met ons mam heb geskyped, nemen we (zonder Rob) een taxi naar de strip waaraan allemaal restaurantjes zitten. We delen de taxi met Monique en Max, maar eten niet in hetzelfde tentje. We eten bij de Italiaan 'Goodmorning Vietnam'. Pesto pasta en pizza's gevolgd door een tiramisu voor Lex die wij ook even proeven, mmmmmm. Met de taxi (50.000 dong / 1,75 euro) gaan we weer terug naar het hotel. Ik wil nog een film kijken, maar kan mijn ogen niet open houden.....

• 03 Augustus 2014 - 19:41

Margita:

hallo brabo's ,
    fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    we missen alleen nog foto's bij de laatste reisverslagen , maar wij nemen aan dat die er wel zijn.
    zien we wel als jullie weer in dat kleine landje terug zijn.

groetjes margita en ruud.

veel plezier nog.