4 augustus 2014 - Mui Ne - maandag - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 4 augustus 2014 - Mui Ne - maandag - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

4 augustus 2014 - Mui Ne - maandag

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

04 Augustus 2014 | Vietnam, Phan Thiết

We ontbijten met een tafeltje aan de rand van het restaurant met uitzicht over de zee. We horen de golven rollen terwijl we eten. Paradijselijk gevoel! Het eten is wederom erg lekker. De jongens hebben de sushi ontdekt en wagen zich dus aan sushi om 8:30 's morgens. Na het eten gaan we naar het Infinity zwembad (loopt optisch over in de zee) en doen een partijtje waterpolo met Lex. Ze komen ons lekker koud ijswater en een enorme handdoek brengen en we liggen op heerlijke dikke kussens op ligbedjes onder de parasol. Ik lees wat in het Singapore reisgidsje om een idee te krijgen wat we volgend weekend allemaal kunnen doen. Vandaag begint het wat vroeger met stortregenen en het houdt ook niet meer op totdat het tijd is om te gaan eten. Lekker dat we zo'n comfortabele kamers hebben. Het uitzicht blijft mooi ook met die regen en onze huid kan weer tot rust komen na die zon vanmorgen. Rob en ik kijken CSI op TV en de jongens zitten wat te gamen en You Tube filmpjes te kijken. Gelukkig heb ik ook een eReader bij me.
's avonds nemen we weer een taxi naar hetzelfde restaurant als gisteren. Dat was zo goed bevallen. De knoflook garnalen in een 'Clay pot' zijn heerlijk als voorgerecht. Monique en ik bestellen gegrilde krab met chili. Het wordt een heel gevecht om de krab uit zijn schaal te krijgen, daar heb ik geen charmante aanpak voor kunnen ontdekken. Het blijkt heerlijk, maar zo'n krab vult niet echt. Daarom neem ik ook nog een gerechtje gegrilde scallops in plaats van een toetje. Lekker lekker lekker. De mannen houden het wat Westerser met hun spaghetti Bolognese en Cheeseburger. Rob start met fresh spring rolls, zoals we die eerder ook zelf hebben gemaakt bij een ander restaurantje (met stukjes rund of vis). De bananenpannenkoeken zijn favoriet bij de jongens als toetje.
Zoals gisteren beloofd mogen we nog even neuzen in de shops (maar niet te lang hoor). Helaas zit er niets bij naar onze gading.