12 augustus Pismo Beach - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 12 augustus Pismo Beach - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

12 augustus Pismo Beach - Los Angeles

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na het ontbijt en wat Skypen gaan we de zg Guiton trail lopen. Het zou een prachtige wandeling om een lagoon moeten zijn, maar dat valt enorm tegen. Het water ziet er vies groen uit en de bossen rommelig. We krijgen zo’n onbestemd gevoel als we even onderweg zijn, dat we rechtsomkeert maken. Ik wilde graag de zandduinen zien en we lopen het strand op. Op dit strand mag je met de auto en heel veel mensen met SUV’s doen dat ook, wie zien zelfs caravans en Campers op het strand. Een taxi zien we verschillende keren voorbij rijden. De meeste SUV’s hebben een buggy bij, op 1 mijl afstand van de ‘ingang’ mogen de buggy's (ATV’s) rijden. We lopen naar dat gebied toe en ik wil daar de duinen inlopen om de zandduinen goed te kunnen zien, maar de duinen zijn afgezet en we mogen er niet in. Het is wel leuk om alle buggy’s te zien en we uiteindelijk maken we dus een lekkere wandeling van een uurtje of zo. Onderweg zien we vissers en verschillende vogels zoals de Snip. Wel jammer dat er een mist blijft hangen ‘s morgens. Het is heel grijzig weer zo En dat ziet er toch echt anders uit dan als de zon schijnt. Achteraf blijkt dat de duinen op een heel andere plek toegankelijk zijn, maar dat hebben we nu dus gemist, want we willen op tijd op de volgende camping zijn. We rijden richting Santa Barbara. Onderweg spelen we een spelletje monopoly (de kaartspel versie) en stoppen we bij een mooi uitzichtpunt. De route langs de kust is weer mooi. Vooral omdat het intussen prachtig weer is met een helder blauwe hemel. Als we de camper uitstappen vanuit de airco, blijkt het enorm warm te zijn. Voordat we naar de camping gaan doen we eerst boodschappen. We worden door de Campingeigenaar in onze plek geloodst en krijgen daar meteen hele verhalen bij cadeau. Blijkt dat hier een aflevering is opgenomen van NCIS LA (and we’ve got the pictures to prove it). Ook blijkt hij een samenwerking te hebben met de studio’s in de buurt, waardoor er verschillende acteurs op deze camping verblijven. Hij noemt er een aantal die op dit moment hier verblijven, maar ik herken er geen een. Hij vertelt de geschiedenis van de plek en de achtergrond bij een aantal van de (prachtige!) muurschilderingen op de camping. We krijgen het advies van de receptioniste om ’s avonds nog naar Hollywood te gaan met de metrobus, maar geen van de mannen heeft zin om nog iets te doen vanavond. We besluiten een spelletje Cluedo (de kaartversie) te doen en eten in de camper in de airco (ondanks dat ik de stoelen en tafels al klaar heb gezet buiten). Het is inmiddels echt warm. Helaas is er geen zwembad op de camping. Na het eten maken Lex en ik een wandeling, waarbij we ook wat Pokemons vangen onderweg. Blijken vlak bij verschillende Pokestops te staan.... Helaas is de directe omgeving verder niet heel bijzonder en al helemaal niet geschikt voor mooie wandelingen.