24 augustus Zion NP - Reisverslag uit Watchman Residential Area, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 24 augustus Zion NP - Reisverslag uit Watchman Residential Area, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

24 augustus Zion NP

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

24 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Watchman Residential Area

We ontbijten lekker buiten met uitzicht op de rivier, welke al iets minder modderig uitziet dan gisteren. Het belooft een prachtige dag te worden, het zonnetje schijnt al heerlijk. We nemen de shuttlebus het park in en we stappen uit bij het laatste punt ‘Temple of Sinawava’. Vanuit elke stop kun je verschillende trails lopen. We volgen (ongeveer een uur) de ‘Riverwalk’ langs de rivier, welke heel relaxed is en ook nog mooi. De rivier is hier een stuk helderder dan bij de camping. We zien verschillende eekhoorntjes (squirrels) onderweg, welke echt een stuk dikker zijn dan die we zagen bij Bryce Canyon. Daarna nemen we de stop ’Weeping rock’, waarbij we de korte (half uur) maar steile ‘Observation Point trail’ naar een Rock Alcove volgen met zg ‘dripping Springs’. Daar zien we inderdaad dat het water uit de rotsen sijpelt en dat daar zg ‘hanging gardens’ groeien. Onze laatste wandeling (ongeveer een uur) gaat vanaf de stop ‘ Zion Lodge’, waar we de ‘Emerald Pool Trail’ lopen. Dat zou ons leiden naar veelbelovende watervallen en heldere waterpoelen. Helaas was de wandeling wel aardig, maar de watervallen bestonden uit een paar druppels en de waterpoelen stonden bijna leeg en het water dat erin stond had een koperbruine kleur. Niet echt wat we verwachten bij ‘Emerald Pool’. We proberen nog van de ‘lower pool’, naar de ‘middle pools’ te lopen in de hoop dat het daar beter is, maar dat is helaas niet het geval. Het is een leuke klim, maar met een teleurstellend einde. We besluiten niet meer naar de ‘upper pools’ te gaan. Dan nemen we de bus terug naar Zion Canyon Visitor Center, waar we van bus wisselen en de bus naar Springdale nemen voor een late lunch bij het Mexicaans restaurant ‘Whiptail Grill’ (lovende recensies volgens Tripadvisor). Het restaurant is een stuk kleiner en iets minder luxe dan we hadden verwacht. Toch heeft een bijzondere uitstraling doordat ze allerlei dingen aan de muur hebben hangen en op de kasten hebben staan, wat ook nog te koop is en het personeel is heel aardig. Het restaurant loopt ook nog naadloos over in het winkeltje ernaast (eigenlijk is het een ruimte). Lex en ik eten er de beste Beef Burrito ooit en Rick is heel enthousiast over de ‘chicken’ variant. Rob heeft een bijzonder smakelijke Mexicaanse pizza. Wat een heerlijk eten. We kopen ook nog van alles in het winkeltje, voordat we helemaal tevreden de bus terug nemen. Bij de winkels bij het Visitor Center kopen we voor Lex een ‘tube’, waarmee hij in de rivier stroomafwaarts kan drijven. De rivier ziet er weer helderder uit en Lex en ik gaan meteen ‘zwemmen’ in het ondiepe heerlijk koele water, terwijl Rob het water uit de camper gaat legen en vullen (we hebben hier alleen elektriciteit op de site). Lex gaat verschillende keren stroomafwaarts in de tube en vindt het heerlijk. Als hij een dam aan het bouwen is met stenen, waag ik ook een poging met de tube. Ik lig helemaal dubbel als ik met dat bandje in de stroomversnelling terecht kom, waarbij ik links en rechts geraakt wordt door onzichtbaar in het water verstopte keien. Meteen de idyllische rust verstoort, maar wat een pret. Op een gegeven moment had ik een heerlijk plekje in het koele water gevonden achter een grote kei. Het water stroomde heerlijk langs me heen, zonder me mee te sleuren. Ondertussen blijft Lex stroomopwaarts lopen om terug te drijven met zijn tube. Heerlijk. We rusten even uit en ik kruip weer in mijn hangmat met mijn boek. Nadat Lex en ik laat in de middag hout en brood (en de nodige Pokemons) zijn gaan halen, gaan we nog een keer zwemmen, tot het bijna donker is. Rob en Rick chillen in de camper en zijn blij met de unlimited data. Dan maakt Lex (!) het vuur aan, Rob en ik nemen een wijntje en we roosteren nog wat marshmallows. Als het vuur uit dreigt te gaan, gaat Rob op zoek naar wat droge takjes en ziet ineens een zwart wit gestreepte slang van ongeveer een meter, vlak bij ons plekje. Het blijkt een ongevaarlijke ‘Californian Mountain King Snake’ als we het opzoeken, maar Rick is al weer terug in de camper om er niet meer uit te komen. Het is een nachtdier, dus we hebben geluk dat we er een hebben gezien! Wij blijven zitten tot het laatste hout is opgebrand en nadat we de sterrenhemel uitgebreid hebben bewonderd. Wat een prachtige sterren hier!!