22 juli Machu Picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 22 juli Machu Picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

22 juli Machu Picchu

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

24 Juli 2013 | Peru, Machu Picchu

We staan heel vroeg op, wat eigenlijk nog steeds geen moeite kost vanwege het tijdsverschil. Ontbijt is om 5:00 uur. Om 5:30 lopen we naar het busstation waar we in achter aansluiten in een enorm lange rij voor de bus. Met een voor mijn gevoel veel te hoog tempo rijden we via de haarspeldbochten naar boven. Je kijkt gewoon recht naar beneden de ravijn in. Ik krijg er gewoon kriebels van in mijn buik. Mijn eerste blik op Machu Picchu is meteen heel indrukwekkend. De ruines liggen prachtig tussen de bergen. Het uitzicht is echt geweldig. We hebben het geluk dat het prachtig weer is, met een strakblauwe hemel. We krijgen een rondleiding en daarna mogen we zelf naar het hogere punt gaan, waar het uitzicht helemaal geweldig is. Helemaal met de strakblauwe hemel. Rob en Lex lopen dit laatste stuk niet mee, maar als ik later naar beneden loop om het nogmaals te vragen, gaat Lex gelukkig wel mee naar boven. Lex en ik maken samen veel foto’s van de lama’s die bovenop de terrassen staan. We proberen een foto van een lama te maken met Machu Picchu op de achtergrond, maar er staan steeds andere toeristen in de weg… Ook lopen er hele schattige baby lama’s rond, die nog heel zacht zijn met een hoog aaibaarheidsfactor. Ze zijn duidelijk gewend aan toeristen, want ze staan alle aandacht gelaten toe.

Terug in Aquas Calientes gaan we meteen op zoek naar een tandarts. De enige tandarts in het dorp blijkt in Cusco te zijn. Maar we krijgen een consult van een dokter (waarbij Dorien gelukkig vertaald, want hij spreekt geen woord Engels), die aangeeft dat ik een abces heb, waar ik eerst antibiotica voor moet slikken, voordat een tandarts er iets aan kan doen. Ik krijg een kuur mee van 6 dagen en mag gelukkig de super pijnstillers die ik al heb gewoon blijven slikken. Hopelijk gaat de zwelling nu ook snel weg. We hebben gelukkig niet zo heel lang op de dokter hoeven wachten, zodat we nog tijd hebben om te eten voordat we de trein terug naar Cusco nemen. Dorien weet nog een goed restaurant en gaat gezellig met ons mee. We nemen weer een heerlijk dagmenu (hebben ze hier in alle restaurants). We krijgen soep en daarna pasta waarbij alles wat erbij kan apart wordt geserveerd. Heel lekker en leuk eten zo. Tomatensalsa, chanmpignons, kaas, olijfolie, pesto kun je er nu zelf zoveel opdoen als je wilt. Het smaakt ons prima. We krijgen appeltaart na met citroenijs (?) en een vanillesaus.
De treinrit naar Cusco is weer heerlijk luxe (met panorama dak! Dat heb ik nog nooit in een trein gezien). Ik ben blij als we weer in het hotel zijn. We overnachten in dezelfde kamer als de vorige keer. Het is hier weer wat kouder, dus ik doe lekker de verwarming aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob Ine Rick Lex

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 95114

Voorgaande reizen:

07 Juli 2019 - 26 Juli 2019

IJsland 2019

21 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Jordanië

21 April 2018 - 05 Mei 2018

Voorjaar in Japan

23 April 2017 - 06 Mei 2017

Costa rica

07 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camperreis USA 2016

24 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Indonesië

16 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Vietnam

13 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Op bezoek bij de Inca's in Peru en Ecuador

07 Juli 2012 - 23 Juli 2012

India

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Rondreis Mexico met kids

06 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

China met de kids

Landen bezocht: