21 juli 2013 Aquas Calientes - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 21 juli 2013 Aquas Calientes - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

21 juli 2013 Aquas Calientes

24 Juli 2013 | Peru, Aguas Calientes

Ik heb nog steeds last van mijn kies en krijg van Carolien Neoprufen (had ik al eerder gehad toen ik een kies had laten trekken en dat werkte toen heel goed) en neem deze meteen in, helaas lijkt het niet echt te helpen….
We vertrekken vandaag naar Aquas Calientes en onze eerste stop is een dierentuin met inheemse dieren. De Condor is veruit de meest indrukwekkende en we mogen de kooi in met een aantal condors erin, welke gewoon over ons heen vliegen. Wat een grote vogels zijn dit. Ze laten ons vrij dichtbij komen. Echte kodak moment!
Onderweg naar de Sacred Valley stoppen we bij een uitzichtpunt (natuurlijk met souvenierstalletjes) en kunnen de ruïnes van Pisac al op de berg zien. We rijden met de bus naar de ruïnes van Pisac (op de berg). Pisac heeft veel terrassen op de berg, waar vroeger groenten geteeld werden. Natuurlijk weer een hele klim naar boven, maar het zag er weer goed uit en de uitzichten waren weer prachtig.
We stoppen daarna voor lunch in Pisac dorpje, waar een prachtig markt op het plein is vol met fotogenieke Peruaanse dames. De kunst is om zo onopvallend mogelijk foto’s van hen te maken. Ik wordt er nog bedreven in….. In het eerste restaurant vertelde de serveerster dat het wel erg lang zou duren voordat we ons eten zouden krijgen omdat het zo druk was (bizar toch?). We besluiten naar een ander restaurant op zoek te gaan. We eindigden op een dakterras met prachtig uitzicht over de bergen. Het zonnetje schijnt. Terug Op de markt maak ik weer enorm veel foto’s van de prachtige vrouwen achter hun stalletje. Rick koopt eindelijk zijn felbegeerde panfluit, met de afspraak dat als ik hem in de bus hoor, ik de fluit uit het raam zou gooien…
Mijn kaak blijkt ‘s morgens vrij dik te zijn en gedurende de dag groeit mijn kaak bijna zienderogen met hulp van Dorien halen we medicijnen bij de apotheek. Deze blijken enorm goed te helpen. Geweldige pijnstiller! Hier in Zuid Amerika kennen ze duidelijk hun drugs wel....
Daarna gaan we naar de Ollantaytambo ruïnes en klimmen weer helemaal naar boven langs de terrassen om de ruïnes te zien (Rob blijft beneden). We eten in een restaurant bij de uitgang ruïnes, maar er blijkt niet veel tijd te zijn om het hele menu rustig naar binnen te werken omdat we een trein moeten halen. Het was wel een heerlijke pompoensoep en forel. Het toetje aten we zowat terwijl we naar buiten liepen… maar we hebben de trein naar Aquas Calientes op tijd gehaald. In de trein krijgen we gratis drinken en snacks… dat zouden ze bij de NS ook moeten doen. We overnachten in een heel gehorig hotel in Aquas Calientes, waar de douche weer enorm koud blijkt te zijn. Gelukkig zijn we hier alleen maar om te slapen.