26 juli Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 26 juli Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

26 juli Otavalo

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

26 Juli 2013 | Ecuador, Otavalo

We maken vandaag een prachtige wandeling om een kratermeer heen (om de laguna de cuicocha) en we volgen daarbij de Sendero trail. De bus brengt ons (met enige moeite omdat de buschauffeur de weg niet precies weet en de weg er naar toe heel smal en stoffig is).
We beginnen zowat op het hoogste punt en mijn voeten zijn heel snel heel stoffig, maar het blijkt een wandeling met een prachtig uitzicht over de laguna enerzijds en over Otavalo anderzijds. We lopen over de kam van de berg (vulkaan). Rob vind het maar niets met al die steile afgronden en het blijkt ook nog best een vermoeiend stukje, maar het is zeker de moeite waard. Stoffig komen we aan bij het beginpunt van de trail, waar we welverdiend iets drinken. De verse sappen zijn heerlijk in Ecuador. Mijn favoriet is de bessensap (Mora).
We gaan lunchen in een dorpje dichtbij, waar we heerlijk eten . De lokale nijverheid is hier leer. Ze hebben dan ook prachtige leren producten. We kopen een riem, portemonnee en een tas! Ik ben er helemaal blij mee. Rond een uur of drie zijn we terug in het hotel. Dorien gaat nog even met me mee naar de apotheek, omdat de pijnstillers op zijn en de pijn nog niet helemaal. Helaas hebben ze niet dezelfde wonderpillen als in Peru, maar ik krijg iets mee met hetzelfde stofje erin en ik hoop maar dat het net zo goed helpt. Ik probeer even zonder de pijnstiller, maar ’s avonds ga ik het toch weer voelen, dus neem ik dan de eerste pil.
We reorganiseren de koffer, gezien we morgen een kleine tas (zg daypack) mee gaan nemen naar de jungle lodge en de koffers in de bus blijven. Daarna rusten we wat uit en de jongens proberen gebruik te maken van de WiFi, welke het maar niet goed wil doen. Ik ga met Lex nog even het dorp in om een pet voor hem te kopen, maar ze blijken niets in zijn maat te hebben.
’s Avonds eten we in een restaurant dichtbij het hotel met live muziek met de hele groep. Het eten is goedkoop en absoluut heerlijk. Paul speelt nog een stukje Queen op een gitaar die zijn zus Renske leent van de band die even pauze neemt. Leuk is dat. De band speelt niet mijn favoriete muziek (wéér die panfluit), maar het geeft toch wel een leuke sfeer. Bovendien is het gewoon gezellig aan tafel. We proberen vroeg te gaan slapen, want morgen is het om 6:00 ontbijten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob Ine Rick Lex

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 95136

Voorgaande reizen:

07 Juli 2019 - 26 Juli 2019

IJsland 2019

21 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Jordanië

21 April 2018 - 05 Mei 2018

Voorjaar in Japan

23 April 2017 - 06 Mei 2017

Costa rica

07 Augustus 2016 - 01 September 2016

Camperreis USA 2016

24 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Indonesië

16 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Vietnam

13 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Op bezoek bij de Inca's in Peru en Ecuador

07 Juli 2012 - 23 Juli 2012

India

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Rondreis Mexico met kids

06 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

China met de kids

Landen bezocht: