27 juli Onderweg naar de Yacuna Lodge in de jungle - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 27 juli Onderweg naar de Yacuna Lodge in de jungle - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

27 juli Onderweg naar de Yacuna Lodge in de jungle

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

27 Juli 2013 | Ecuador, Baños

We vertrekken vroeg en voor de lunch komen we aan bij de warmwater baden. De baden worden verwarmd door de vulkaan. Het is er absoluut heerlijk en we komen lekker bij. We proberen alle baden en de ene is nog warmer dan de ander. We gaan ook in het koud dompelbad, daar gaat je huid zo lekker van tintelen. Lex en ik gaan wel 2 keer en Rob wel 3. Rick houd het bij de warme baden. De kinderen hebben samen veel plezier en zitten op elkaars schouders om een watergevecht aan te gaan.
We gaan lunchen bij Nina’s. We krijgen heerlijk forel. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel forel gegeten als in deze vakantie. Het smaakt me prima! De rest van de middag zijn we onderweg naar het hotel. De bergen zijn ingewisseld voor jungle. We zien bananenbomen en palmen. Het ziet er hier prachtig groen en tropisch uit. Het laatste stuk gaan we over een hobbelpad en zien we weinig huizen. We moeten de Rio Napo oversteken om bij de lodge te komen. We stappen over op kano’s (waar we blij zijn met de daypack) terwijl de zon ondergaat en een geweldige rode kleur aan alles geeft. Het is een kwartiertje varen en we komen aan in het donker. We krijgen een woord van welkom en de uitleg over de komende dagen. Daarna gaan we eten (zodra er op de hoorn is geblazen). Het eten is eenvoudig maar heel smaakvol. We krijgen allemaal hetzelfde. Na het eten gaan de kinderen Weerwolven spelen met een andere groep Nederlandse kinderen (wat niet zo heel goed botert), een aantal gaan een avondwandeling maken naar het uitkijkpunt en de meeste ouders zitten op de veranda van het restaurant bij het kaarslicht wat bij te kletsen. Wat een heerlijk gezellig rustmomentje. Daar hebben we eigenlijk veel te weinig tijd voor gehad. Het blijkt een zware reis en een druk programma. We komen hier echt een beetje bij.