20 juli 2013 Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 20 juli 2013 Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

20 juli 2013 Cusco

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

24 Juli 2013 | Peru, Cuzco

Heerlijk een dag waarop niets hoeft. We worden toch wel vroeg wakker, we zijn nog steeds niet helemaal aan het tijdsverschil gewend. We ontbijten lekker en daarna gaan Rob en ik samen het prachtige koloniale stadje in. Om de hoek van het hotel is een markt. Weer het inmiddels bekende beeld van ongekoeld vlees wat in grote stukken wordt tentoongesteld. Het blijft een beetje een bizar gezicht. Een stukje verder staan mensen verse sappen te drinken en nog iets verder zitten mensen onherkenbaar eten te eten. Op de rand van de markt staan allemaal textiel stalletjes en ook worden er nog groenten en dergelijke verkocht. Ik vind het altijd weer een avontuur om over zo’n markt te wandelen. We lopen nog even verder over de mooie pleinen van het stadje en ik heb zelfs mijn schoenen laten poetsen op straat. Zo leuk om een keer te laten doen. Dan gaan we terug naar het hotel om de internettende jongens te halen om samen te gaan lunchen. We eindigen in een Novotel, waar we Club sandwiches en spaghetti eten. Heerlijk. Na een korte wandeling terug probeer ik in het hotel wat foto’s online te zetten, maar dat wil niet lukken met dat langzame internet hier….

Ik krijg last van kiespijn en besluit in het hotel te blijven, terwijl de mannen gaat eten in het Nino’s hotel. Het hotel is onderdeel van een hulporganisatie opgezet door ene Jolanda uit Den Haag. Ze voedt en verzorgt met behulp van de opbrengst van een aantal door haar en haar man opgezette hotels en restaurants een groot aantal dakloze kinderen in Cusco. Ze hadden lekker gegeten daar met een klein vleugje Holland erbij… Ik heb wat kunnen slapen, maar de kiespijn wordt niet echt minder.