21 augustus Moab - Bryce Canyon NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu 21 augustus Moab - Bryce Canyon NP - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

21 augustus Moab - Bryce Canyon NP

21 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag moeten we veel kilometers (of Miles) maken naar Bryce Canyon. We nemen de scenic route daar naar toe, zodat we verschillende parken kunnen bezoeken. We starten met een bezoek van Goblin State Park, welke net langs de highway 24 ligt. Omdat het een state park is, krijgen we geen toegang met onze National parken pas, maar moeten we, enigszins tot onze verrassing, entree betalen. Ondanks dat het park eigenlijk maar 1 plek waar je een mooi uitzicht hebt, vinden we dat het zeker waard. We kijken uit over een heel veld vol rare rotsen die eruit zien als een soort oversized champignons. We lopen vervolgens door het ‘champignonveld’ heen en dan realiseer je pas dat die champignons enorm zijn. Echt een bizar maar prachtig gezicht. Daarna leidt de 24 ons door Capitool Reef National Park. We lunchen in de camper aan de rand van het park. Als we het park inrijden, zien we bij de eerste stop rotstekeningen welke gedateerd zijn tussen het jaar 300 en 1300. Bijzonder dat de tekeningen er nog staan natuurlijk, maar echt goed konden ze toen nog echt nog niet tekenen ;o) We rijden de 8 mile scenic drive in het park (heen en ook weer terug). Dat is echt een indrukwekkend stuk weg en waard om vanaf beide kanten (heen en terug) te ervaren, precies zoals de Park Ranger beloofd had. De reisbeschrijving geeft aan dat we het laatste stuk naar Bryce Canyon het beste over scenic highway 12 kunnen rijden, wat we braaf doen. Het eerste deel gaat door dennenbossen met prachtige uitzichten tot zover het oog reikt. Daarna rijden we een heel stuk over de kam van een berg met afgronden aan beide kanten en prachtig witte rotsen aan weerszijden. Een uitzicht dat niet te evenaren is. Rob kan er moeilijk van genieten, want de weg is niet de prettigste weg om te rijden voor iemand met hoogtevrees. Gelukkig is het wel vol te houden en vervolgen we de weg verder naar Bryce op een wat minder avontuurlijke weg. Vlak voor het park krijgen we al een voorproefje van de rotsformaties in Bryce. De camping ligt vlak voor het park. We zijn blij dat we er zijn. Ondanks de prachtige indrukken deze dag, is het echt een lange reisdag. Het blijkt een mooie ruim opgezette camping tussen de bomen, met bij elke staanplaats een kampvuur plek en gelukkig een zwembad. We eten gezellig buiten. De zalm smaakt heerlijk en de maiskolven en sugar snaps ook. Na het eten wilde we gaan zwemmen, maar het is echt snel afgekoeld en ik vind het echt te koud daarvoor. Lex en ik lopen wel nog een rondje over de camping en het zwembad ziet er wel uitnodigend uit, zelfs in het donker. Daar gaan we morgen zeker gebruik van maken. We spelen nog een paar spelletjes Cluedo in de camper. We hebben in de parken weinig of geen bereik, op mijn telefoon werkt het nog het beste. De jongens komen ze er achter dat de WiFi een heel stuk beter werkt dan vanmiddag en daarna wordt het snel stil in de camper...