Tempels, Shrines en Torii Gates - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu Tempels, Shrines en Torii Gates - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Rob Ine Rick Lex - WaarBenJij.nu

Tempels, Shrines en Torii Gates

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Rob Ine Rick Lex

27 April 2018 | Japan, Kyoto

27 april Kyoto
We zetten geen wekker en zijn dus pas om 9:25 beneden voor het ontbijt. De ober wordt nu al niet blij van ons en wijst ons erop dat ze echt wel om 10:00 gaan sluiten hoor. Ook als we zowat klaar zijn met eten komt hij nog een keer zeggen dat ze zo gaan sluiten. Ik weet het niet met die Japanners hoor. Ze zijn op de opervlakte super (overdreven bijna) beleefd, maar ondertussen zo ‘passive agressive’ als wat.
Het is prachtig weer om te fietsen en we willen vandaag naar Rokuonji Temple (The Golden Pavilion) gaan (ongeveer 8 KM naar het noord-westen van de stad). We lopen naar de fietsverhuur en krijgen de tip om ook naar Kamishichiken Shrine te gaan, wat op de route in een rustige wijk ligt. Als we een paar minuten onderweg zijn komen we bij een prachtige tempel Nishi Hongwanji waar we ook maar even stoppen. Van daaraf is het bijna continu bergop fietsen. Dat voel ik wel in mijn benen. Het is enorm druk op de weg, maar het voelt helemaal niet onveilig om hier te fietsen. Als het te vol wordt op de weg, mag je ook gewoon over het voetpad fietsen, dat is wel zo relaxed. Zowel de Shrines als de temple zijn zeker de moeite waard en mijn camera maakt overuren. We lunchen in een klein lunch café tegenover de golden temple. Daarna fietsen we terug naar het station. Dat is dus bergafwaarts en dat gaat een stuk sneller en relaxter. Van daaruit fietsen we (weer berg op!) door naar het Fushimi Inari Taisha Shrine waar je een wandeling kunt maken onder 10.000 torii Gates (Rode poorten) door. De wandeling zou zo’n 3-4 uur duren, maar dat halen we niet meer omdat de fietsen om 18:00 terug moeten zijn. Maar we wandelen onder een heel groot deel van de Torii Gates door, wat echt heel leuk is om een keer te doen. Jammer dat het zo ontzettend druk is daar. We wandelen berg op (pfff) en daarna weer naar beneden en dat voelen we echt in onze knieën. Gelukkig gaat de weg terug bergafwaarts en een stuk sneller. In 20 minuten fietsen we terug door het deel van de stad dat echt een stuk rustiger is dan aan de noordkant van het spoor.
We besluiten meteen daarna naar de Italiaan te gaan waar het gisteren te druk was. Het is inmiddels half zes en nog niet te druk in het restaurant, zodat we direct plaats kunnen nemen. We worden luid begroet door het voltallige personeel. Dat doen ze dus echt iedere keer dat iemand komt of gaat. We bestellen lekker pizza’s en genieten er echt van. We hebben inmiddels wel trek na al dat fietsen, wandelen en klimmen. Onderweg terug naar het hotel komen we nog langs een Italiaans koffietentje waar we een cappuccino / Hot chocolate en iets lekkers nemen als toetje. Weer echt een geslaagde dag vandaag.

• 29 April 2018 - 01:26

Mieke :

wat gezellig om dit te lezen van jullie vacantie INE .je MAMS heeft met kaarten waar ben jij .nu mee gebracht prachtig xxxx